JUMALA PALKITSEE NE, JOTKA LUOTTAVAT HÄNEEN

Kun aloin kirjoittaa tätä saarnaa, The Wall Street Journal raportoi, että koko maailma oli joutunut suuren pelon pilven alle. Heti minun ajatukseni kääntyivät miettimään omaa seurakuntaani. Ei siinä näkynyt pelon merkkejä. Sen sijaan, koska meillä on hengellisesti raittiita näinä aikoina, meillä on myös syvä, tunnettava ilo.
Minut johdettiin lukemaan Psalmia 37, jonka Daavid kirjoitti:
”Herra tuntee nuhteettomain päivät, ja heidän perintönsä pysyy iankaikkisesti. Pahana aikana he eivät joudu häpeään, ja nälän päivinä heillä on kyllin syötävää”(Ps.37:18 – 19, kursiivi kirjoittajan). 
Psalmi 37 kertoo meille, että Herra nousee toimimaan sellaisia yhteisöjä vastaan, joiden synnit ulottuvat taivaisiin asti.
            ”Sillä jumalattomain käsivarret särjetään” (Ps.37:17).
Daavidin uskomaton profetia Jumalan kansasta toteutuu meidän silmiemme edessä. Tämä psalmi on myös toivon psalmi. Se sisältää uskomattoman lupauksen niille, jotka panevat luottamuksensa Herraan.
TAKAISINMAKSUN AIKA
Tulee aika, jota Jesaja kuvaa “Herran koston päivänä ja Siionin takaisinmaksun vuotena” (Jes.34:8).
”Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni uppiniskaista kansaa kohden, joka vaeltaa tietä, mikä ei ole hyvä, omain ajatustensa mukaan; kansaa kohden, joka vihoittaa minua alinomaa, vasten kasvojani… En ole minä vaiti, vaan minä maksan, maksan heille helmaan”(Jes.65:2–3,6).
Tiedämme, ettei meidän Jumalamme nuku. Se, mitä näemme tapahtuvan talousmaailmassa, ei ole vain Hänen kostoansa, vaan sillä on tekemistä Kaikkivaltiaan Jumalan kunnian ja kirkkauden kanssa. Hän ei vain seiso vieressä niin kuin väärämieliset sanovat Hänen tekevän.
Samaan aikaan kuin Herra kostaa jumalattomille, Hän maksaa niille, jotka luottavat Häneen.