TE OLKAA HILJAA

Onko sinulla juuri nyt vakava kriisi? Saatat kysyä: “Mitä minun pitäisi tehdä, kun olen joutunut näin epätoivoiseen tilanteeseen? Mitä minun pitäisi tehdä, kun kaikki näyttää toivottomalta, kun ei ole, mihin kääntyä tai muutakaan ulospääsyä näkyvissä? Mitä tapahtuu, jos pelko valtaa minut, koska kaikki näyttää luhistuvan ympärilläni eikä minulla ole ratkaisua ongelmiini, ei ketään, joka voisi neuvoa minut ulos tästä umpikujasta?”
Herramme ei ole kova komentaja ja kun Hän näkee meidät pelottavassa, vaikeassa tilanteessa, Hän haluaa kuulla meidän rukoilevan Häntä. Hän on mielissään esimerkiksi tällaisesta rukouksesta: ”Herra, minä pelkään! Sinä olet aina ollut uskollinen ja pelastanut minut. Tiedän, että Sinulla on valta vapahtaa minut nyt. Isä, minä annan elämäni Sinun käsiisi”.
Näin Jumala vastasi Israelille, kun heillä oli edessään suurin kriisi: ”Älkää peljätkö; pysykää paikoillanne, niin te näette, minkä pelastuksen Herra tänä päivänä antaa teille; sillä sellaista, minkä näette egyptiläisille tapahtuvan tänä päivänä. … Herra sotii teidän puolestanne, ja te olkaa hiljaa" (2 Moos.14:13 - 14). 
Herra sanoi heille: ”Ensimmäinen asia, josta teidän tulee käsitellä, on pelko. Minä taistelen teidän puolestanne ja pelastan teidät. Nyt haluan teidän ottavan tämän lupauksen voimaksenne. Antakaa sen ajaa pois kaikki pelkonne!”
Saman Hän sanoo sinulle tänään.