JUMALAN ÄÄNEN TOTTELEMINEN

Jos haluat johdatusta, jos ajattelet olevasi valmis toteuttamaan hänen tahtoaan, anna minun kysyä sinulta yhtä asiaa: Oletko valmis kuulemaan hämmentävän sanan, joutumaan vaikeuksiin ja tulemaan hyljätyksi. Oletko valmis elämään uskossa ilman taattua mukavuutta, vain Pyhän Hengen antamaa?

Tämä tapahtui Jesajalle! Profeetta ilmoittautui vapaaehtoiseksi: ”Herra, lähetä minut”, ja Jumala lähetti hänet suorittamaan vaikeaa tehtävää! ”Niin hän sanoi: "Mene… paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään"(Jes.6:9 -10).

Jesaja kuuli sanan, joka ei ollut imarteleva! Päinvastoin se teki hänet vihatuksi, epäsuosituksi. Herra sanoi hänelle: ”Paaduta ne, jotka kieltäytyvät kuulemasta minun ääntäni! Sulje heidän silmänsä ja korvansa, saata loppuun heidän sydämensä paatumus.”

Jos haluat kuulla Jumalan äänen, sinun täytyy olla valmis kuulemaan kaiken, mitä hän sanoo! Jumala ei sano koskaan ”Mene!” ennen kuin hän ensin kysyy: ”Kuka haluaa mennä?” Hän tulee luoksesi kysyen: ”Tahdotko tehdä kaiken, mitä sinulta pyydän ja vielä minun tavallani? Haluatko antaa elämäsi minulle?”

Kun rukoilin vuosia sitten johdatusta, Herra sanoi minulle selvästi: ”Mene takaisin New Yorkiin.” Se sana oli minulle mitä epämieluisin! Olin jo valmistautunut jäämään eläkkeelle. Olin aikonut kirjoittaa kirjoja ja julistamaan eri paikoissa. Ajattelin: ”Herra, olenhan jo viettänyt parhaat vuoteni siellä. Älä vaadi minulta tätä.”

Niin, me haluamme kuulla Jumalan äänen, mutta haluamme kuulla sen mukavasti! Emme halua sen järkyttävän itseämme. Mitä varten Jumala antaisi meille johdattavan sanansa, jollei hän ole varma siitä, että tottelemme sitä?

Aabraham oppi kuulemaan Jumalan äänen tottelemalla sitä, minkä oli kuullut ja heti kuultuaan sen! Jumalan käski häntä uhraamaan poikansa Iisakin(ks.1 Moos.22:2). Aabraham totteli sanaa ja hänen kuuliaisuutensa muuttui ihanaksi tuoksuksi, joka kosketti koko maailmaa: ”Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sen tähden että olit Minun äänelleni kuuliainen"(1 Moos.22:18).