LOPUTON MYÖTÄTUNTO

Kaunis, 19-vuotias sairaanhoitaja pysäytti minut erään kokoussarjan esirukouspalvelussa. Hän sopersi kyynelehtien säälittävän tunnustuksen: ”Herra Wilkerson, olen lesbo. Koen itseni niin likaiseksi ja epäpuhtaaksi. Seurakunta, jossa olen käynyt, käski minua poistumaan. Pastori sanoi, ettei hän voi ottaa sitä riskiä, että viettelisin muita hänen seurakunnassaan. Minulla ei taida olla muuta tietä ulos tilanteesta kuin itsemurha. Elän kovan pelon ja tuomion alaisena. Pitääkö minun tappaa itseni löytääkseni rauhan?”

Hän perääntyi minusta koko ajan kuin tuntien itsensä liian epäpuhtaaksi minun lähelläni. Kysyin, rakastiko hän edelleen Jeesusta. ”Voi, kyllä”, hän vastasi. ”Jokaisen valveilla olon hetken sydämeni huutaa hänen puoleensa. Rakastan Kristusta kaikella voimallani, mutta silti olen sidottu tähän kauheaan tapaani.”

Oli ihanaa nähdä, miten hänen kasvonsa alkoivat loistaa, kun kerroin, kuinka paljon Jumala rakastaa häntä huolimatta hänen taistelustaan. Sanoin hänelle: ”Älä anna itseäsi syntisi valtaan. Jumala piirtää rajan juuri sinun kohdallesi. Mikä hyvänsä lisääntynyt yrityksesi hänen puoleensa luetaan vanhurskaudeksi. Rajan ylitys taaksepäin, poispäin hänen luotaan taas on synti. Jos me lähestymme häntä, hän lähestyy meitä. Pidä huolta hengellisestä lähestymisestäsi. Rakasta Jeesusta edelleen, vaikka et ole voittanut tapaasi kokonaan. Ota vastaan hänen päivittäinen anteeksiantamuksensa. Elä päivä kerrallaan! Ole varma siitä, että Jeesus rakastaa syntisiä. Siksi hän varmasti rakastaa myös sinua.”

Hän hymyili huojentuneena ja sanoi: ”Herra Wilkerson, te olette ensimmäinen pastori, joka on tarjonnut minulle toivon sädettä. Syvällä sydämessäni tiedän, että hän rakastaa minua yhä, ja tiedän, että hän voi päästää minut tästä siteestä. Kaikki muut ovat tuominneet minut. Kiitos teille toivon ja rakkauden sanomasta.”

Tämän hartauden lukija, elätkö sinä tuomion alla? Oletko tehnyt syntiä Heraa vastaan? Oletko murehduttanut Pyhän Hengen elämäsi aikana? Arveletko häviäväsi taistelun ylitse käyvää kiusausta vastaan?

Sinun pitää vain lukea Jumalan Sanaa ja löytää siitä armon, rakkauden ja loputtoman myötätunnon Jumala. Daavid sanoi: ”Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää? Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin”(Ps.130:3-4).