USKO ON ENEMMÄN KUTSU KUIN KÄSKY

Usko on käsky. On kirjoitettu: "Vanhurskas on elävä uskosta." Ilman uskoa on mahdotonta miellyttää Jumalaa. Raamattu lisää: "Jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen" (Hebr.10:38).

Minä värisen ajatellessani, minkälaista kauhua ja vaaraa epäusko aiheuttaa. Epäusko on pohjaton kuilu täynnä pelkoa, ahdistusta ja pettymystä. Epäuskon seuraukset ovat hirvittävät. Se alkaa pelosta kaikkea näkymätöntä kohtaa. Yksi pelko tänä päivänä johtaa kahteen pelkoon huomenna, sitten kolmeen. Lopulta se vie pohjattomaan kuiluun täynnä hallitsematonta ahdistusta ja epätoivoa.

Yhä paremmin näen, kuinka pelko ja epäusko johtaa toivottomuuteen. Se johtaa hämmennyksen ja tyhjyyden erämaahan. Tämä ei ole mahdollisuus, eikä se ole pieni asia Jumalalle. Se on elämän ja kuoleman kysymys. Se johtaa kaiken pelkäämiseen, nykyisen ja tulevan. Pelko on tuskaa.

Kaikki Jumalan lapset käyvät läpi monenlaisia vaikeuksia ja ongelmia. On sydäntä särkevää kuulla kivuliaista asioista, joita vanhurskaat nyt kärsivät. Minun perhettänikin koetellaan ja testataan monesti.

Jotkut, jotka kohtaavat hämmentäviä ja pelottavia kärsimyksiä, niin fyysisiä kuin hengellisiäkin, ovat menettämäisillään rohkeutensa. Jos sinä olet käymässä läpi näitä puhdistuksen tulia, minulla on sana sinulle.

USKO ON MYÖS KUTSU OTTAA OSAA JUMALAN SUUREEN HYVYYTEEN

Viittaan yhteen kaikkein rohkaisevimmista Jumalan Sanan lupauksista. Anna tämän lupauksen upota syvälle sieluusi:

"Kuinka suuri on sinun hyvyytesi, jonka talletat pelkääväsillesi ja jota osoitat sinuun turvaaville ihmislasten edessä! Sinä peität heidät kasvojesi suojaan ihmisten salavehkeiltä; sinä kätket heidät turvaan kielten riidalta" (Ps.31:20-21).

Tämä on upea rohkaisu pitää lujasti kiinni uskostasi. Tämä on rohkea, ihmeellinen lupaus. Jumala sanoo:

"Luota minuun ihmisten edessä ja minä avaan varastohuoneeni suuren hyvyyden ja jaan siitä sinulle. Minä peitän sinut salaiseen läsnäolooni. Minä en anna vaikeuksien hämmentää sinua."

Jotkut saattavat sanoa: "Ei meidän tule luottaa Jumalaan odottaen hyvyyttä häneltä." Ei näin! On kirjoitettu:" Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri" (Hebr.10:35). On myös kirjoitettu: "Sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät" (Hebr.11:6). Meidän täytyy uskoa, että hän on palkitsija. Nuo uskon palkinnot ovat hengellisiä, kuten voiman palkinto -rauha ja tyyneys myrskyn keskellä.

Rakkaani, Jumala riemuitsee uskostamme. Hän odottaa antaakseen meille toivoa ja avatakseen silmämme näkemään hänen rakastavaa huolenpitoa. Meidän tulee valita, tälläkin hetkellä. Me voimme valita luottamuksen Jumalaan nykyisissä ja tulevissa koettelemuksissa. Voimme valita joko epätoivon erämaan tai Herran hymyn ja avoimen taivaan.

Jumala auta meitä kaikkia pitämään kiinni uskostamme. Älä anna periksi. Olemme liian lähellä kilvan loppua.

"Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla. Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa: minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee" (Ps.32:7-8).