USKOTKO VIELÄ?

Jonkin aikaa sitten hiljentyessäni Herran edessä minulla oli epätavallinen kokemus. Hänen hiljainen pieni äänensä kysyi minulta: "Uskotko vielä minuun?"

"Uskotko, että yhä rakastan sinua pyyteettömästi, että Pyhä Henki johdattaa sinua juuri nyt? Uskotko, että jokainen kyyneleesi on kerätty talteen, että juuri nyt tässä, juuri tällä hetkellä olet täysin Jumalan tahdossa?”

”Uskotko, että kaikki edelleen vaikuttaa toimivat yhdessä niiden parhaaksi, jotka rakastavat minua, että minä kuulen sinun rukouksesi? Kuulen ne jopa silloin, kun et pysty lausumaan sanoja, kun kaikki näyttää pimeältä ja olet hämmentynyt. Silloinkin, kun pelot saartavat mieltäsi ja sieluasi, kun vaikuttaa siltä, että olen sulkenut sinulta taivaat?”

"David, uskotko, että minä yhä ravitsen kaikki elävät olennot: meren kalat, karjan, kaikenlaiset siivelliset ja matelevat eläimet? Uskotko, että minä yhä lasken pääsi jokaisen hiuksen? Huomaan jokaisen linnun, joka putoaa maahan? Uskotko siihen todella?”

"Uskotko yhä, kun kuolema tulee hakemaan rakkaitasi? Uskotko yhä siihen, mistä olet todistanut, että minä annan lohdutuksen ja voiman kohdata jopa haudan?”

"Uskotko yhä, että minä rakastan sinua, että minä annan anteeksi menneisyyden ja nykyhetken syntisi ja annan kaikki tulevaisuuden syntisi anteeksi, jos vain lepäät minussa ja luotat minuun? Uskotko, että minä ymmärrän, kun saatana lähettää viestintuojiaan sinua vastaan kylvääkseen valheita, epäilyä, jumalanpilkkaa, pelkoja ja epätoivoa?”

"Uskotko yhä, että sinut on piirretty kätteni uurteisiin? Olet Vapahtajallesi kultaa kalliimpi, että tulevaisuutesi on ikuinen elämä? Ei mikään voima saa kättäni herpoamaan sinusta, että minuun yhä koskee jokainen epävarmuuden hetkesi ja vaikeuksien kokemuksesi? Uskotko yhä, että nämä asiat ovat totta?"

Minun vastaukseni oli empaattisesti KYLLÄ! Kyllä Herra, minä uskon sen ja enemmän - paljon enemmän!

Lue Psalmi 103 ja kysy itseltäsi:" Uskotko yhä siihen? Kaikkeen?"