TAIVAS EI OLE ELÄKELÄISKESKUS

Saatat aprikoida: “Herra, miksi minun työpaikkani aiheuttaa minulle niin paljon pahaa mieltä? Miksi minä aina koen itseni ulkopuoliseksi? Mikä minussa on vikana?”

Ei sinussa mitään vikaa ole. Jumala toimii! Hän pitää sinua kyllästyneenä tähän maailmaan. Hän sanoo: ”Et saa antaa itsesi tulla liian harrastuneeksi ”tämän maailman” asioihin, koska kaikki häviää savuna ilmaan. Aseta tavoitteesi siihen, mikä on ylhäällä, uuteen maailmaan, joka on tulossa.”

Sinä vastaat: ”Se on tuhlausta. Olen täynnä energiaa. Minulla on lahjoja, ideoita, terävät aivot, halu suorittaa niin paljon. Kuitenkin tunnen itseni estyneeksi. Tämä on niin turhauttavaa.”

Minulla on sinulle hyviä uutisia: Kun kaikki loppuu ja sinun ivailevat ystäväsi on raivattu pois, heidän työnsä hajonneena olemattomiin, heidän uransa loppuneina, heidän rahansa poltettuna, sinun työsi on vasta alussa!

Taivas ei näet ole eläkeläiskeskus. Iankaikkisessa kodissamme tapahtuu jatkuvasti, siellä näytetään uusia näkymiä ja uskomattomia suunnitelmia. Jumala käyttää kaikkia lahjojasi, taitojasi ja haluasi. Hän ei tuhlaa mitään siitä, mitä hän on antanut sinulle. Päinvastoin, sinun lahjasi vain moninkertaistuvat. Hän on käyttävä sinua kunniakseen iankaikkisuudessa!

Jeesus antaa meille useita vinkkejä siitä, mitä tulemme kokemaan siellä:

”Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän! Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi”(Matt. 24:46 -47). Kreikan sanana hoitajan kohdassa on ”ikuinen virka”. Meidät siis asetetaan virkaan hoitamaan Jumalan asioita koko iankaikkisuuden.

”Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'(Matt.25:21).

”Ja hän sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä palvelija; koska vähimmässä olet ollut uskollinen, niin saat vallita kymmentä kaupunkia'(Luuk.19:17).

Ikuiset virat… hänen taloudenhoitajanansa… hänen asianhoitajanansa… kaupunkien vallitsijana. Meille annetaan virka hoitaa ja vallita Jeesuksen kanssa hänen valtakunnassaan, kuninkaina ja pappeina.