RUNSAASTI KAIKKEA

Miksi niin monet uskovat kokevat heikkoutta, epätoivon tunteita ja tyhjyyttä, etteivät he jaksa jatkaa? Siksi, että heillä ei ole sitä ilmestystä, jonka Pyhä Henki antoi Paavalille. Se ilmoittaa, että Jumalan varaamat asiat ovat mahdollisia kaikille, jotka ottavat ne vastaan uskossa.

Sovitko sinä Paavalin kuvaukseen palvelijasta, jolla on runsaasti kaikkea, mitä hän tarvitsee ja vielä enemmänkin aina kaikissa kriiseissä? Oletko tehnyt tämän noston taivaan pankista?

Monta vuotta sitten työskentelin yhdessä Kathryn Kuhlmanin, amerikkalaisen evankelistan kanssa. Minä julistin sydämeni tyhjäksi hänen kokoussarjoissaan Pittsburgh’issa, PA ja Youngstown’issa, OH. Kokouksia pidettiin sekä aamuisin että iltaisin ja monta kertaa päivän päättyessä olin aivan kuitti. Eräänä iltana Kathryn sanoi minulle ja vaimolleni Gwenille: ”Mennään ulos syömään”. Minä sanoin: ”Olen pahoillani, mutta olen liian väsynyt. Minun pitää mennä hotellille ja nukkua vähän.”

Hän katsoi minua arvoituksellisesti ja kysyi: ”David, saarnasitko tänä iltana Hengen voitelussa?” Minä vastasin: ”Tiedät, että olin voitelussa. Esirukousalttarit täyttyivät!”

Hän sanoi hiljaa: ”Sinulta puuttuu jotakin. Jos julistat Pyhän Hengen voimassa, sinun pitäisi olla lopussa vahvempi kuin alussa, koska Pyhä Henki on virvoittava Henki! Sinä voit nousta lihasi yläpuolelle, koska voit ottaa vastaan sen vapauden Pyhässä Hengessä.” Siitä illasta lähtien olen huomannut tämän olevan totta työssäni.

”Ja Jumala on voimallinen antamaan …, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää”(2 Kor. 9:8). Ylenpalttinen tässä merkitsee ”aina enenevää, joka on lopussa enemmän kuin alussa”. Toisin sanoen, kun taistelu kiihtyy, Jumalan armo enenee! Kun heikkous tulee yllesi, hänen voimansa tulee yhä vahvemmaksi, jos uskot siihen.