"TEE MINULLE, KUTEN HYVÄKSI NÄET"

Martti Luther, vaikeimpien koetuksiensa helteessä, todisti: "Herra, nyt kun olet antanut kaiken minulle anteeksi, tee minulle kuten hyväksi näet." Luther oli vakuuttunut, että Jumala, joka voi pyyhkiä kaikki hänen syntinsä ja pelastaa hänen sielunsa, voi varmasti pitää huolta hänen fyysisestä olemuksestaan ja materiaalisista tarpeistaan.

Toisin sanoen Luther sanoi: "Miksi pelkäisin sitä, mitä ihmiset voivat tehdä minulle? Minä palvelen Jumalaa, joka voi puhdistaa minut kaikesta vääryydestäni ja tuoda sielulleni rauhan. Ei ole väliä, vaikka kaikki ympärilläni romahtaisi. Jos Jumala on kykeneväinen pelastamaan minut ja säilyttämään sieluni ikuisuuteen, miksei hän pystyisi pitämään huolta fyysisestä olemuksestani täällä maan päällä?"

"Oi Herra, nyt kun olen saanut armahduksen, anteeksiantamuksen ja pystyn seisomaan edessäsi tuomiopäivänä ylitsevuotava sydämessäni ilo - tee minulle, kuten hyväksi näet."

Veljet ja sisaret - iloitkaa! Tämä nykyinen elämä ei ole todellisuutta. Meidän todellisuutemme on ikuinen elämä siunatun Herramme läsnäolossa.

Pitäkää kiinni uskosta! Maailmassa asiat ovat painumassa alas - mutta me olemme matkalla ylös!