TOIVOA TULEVAAN MYRSKYYN

Daavid antaa meille hyvin selvän kuvan Jeesuksen asenteesta tulevia myrskyjä kohtaan. Hän puhuu profeetallisesti Kristuksesta sanoessaan: "Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi" (Ap.t.2:25). Kirjaimellisen selitys on tämä: "Olen aina hänen läsnäolossaan ja katson hänen kasvojaan." Daavid viittaa Jeesukseen sanoessaan: "Sen tähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa" (Ap.t.2:26).

Tässä on salaisuus: Jeesus piti Isänsä aina kasvojensa edessä! Jeesus etsi jatkuvasti yksinäisyyttä päästäkseen Isänsä läsnäoloon. Jeesus lähti toimimaan oltuaan ensin Jumalan läsnäolossa. Hän oli täysin varma siitä, että hänen Isänsä oli aina hänen kanssaan. "Hän on oikealla puolellani. Mikään tässä maailmassa ei voi horjuttaa minua." Kreikankielen sana, suomeksi horjuttaa tarkoittaa "järkyttää tai häiritä." Jeesus siis sanoi: "Mitkään näistä ongelmista, pahoista tai tulevista tapahtumista ei voi suistaa minua raiteiltani tai horjuttaa luottamustani. Isäni hallitsee kaiken."

Rakkaani, jos aiomme kohdata tulevan myrskyn, niin meidän tulee olla valmistautuneita. Mikään ei saa horjuttaa mieltämme. Ainoa tapa harjoitella sitä on viettää aikaa Isän läsnäolossa katsellen hänen kasvojaan. Meidän tulee mennä kammioomme hänen seuraansa. Meidän tulee polvistua hänen eteensä ja etsiä häntä ja hänen läsnäoloaan, kunnes olemme täysin varmoja siitä, että hän on oikealla puolellamme.

Jumala sanoo meille selvästi: "Älä anna minkään näkemäsi häiritä tai järkyttää sinua. Pidä katseesi kiinnittyneenä minuun ja ilosi säilyy." Daavidin mukaan Jeesus todisti: "Sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä" (Ap.t.2:28).

Ihan kuin Kristus sanoisi meille: "Minä kohtasin kaiken, mitä te tulette kohtaamaan aikojen lopulla. Tunsin samoja pelokkaita tunteita, koska näin myrskyn tulevan. Silloin juoksin Isäni läsnäoloon, ja hän otti pois kaikki huoleni. Hän näytti minulle sen kaiken lopputuloksen. Hänen läsnäolossaan minä löysin ilon, toivon ja levon, mitä tarvitsisin loppuun asti. Minulla on rauha ja ilo, koska olen ollut hänen seurassaan."

"Minun ruumiini on lepäävä toivossa" (Ap.t.2:26).