JUMALAN RAKKAUS

Daavid kuunteli profeetta Naatanin puhumaa Jumalan sanaa. Hän katui ja totteli. Tuloksena tästä hän vietti lopun elämänsä kasvaen Jumalan tuntemissa. Herra toi Daavidin elämään suuren rauhan, ja lopulta hänen vihollisensa vaiennettiin.

Selvin todistus Jumalan ennalleen asettamisesta Daavidin elämässä on hänen oma todistuksensa. Lue, mitä Daavid kirjoitti ennen kuolemaansa:
  • "Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani! Jumala, minun vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi, varustukseni ja pakopaikkani, sinä pelastajani”(2 Sam.22:2 -3). Tämä todistus ei tule sellaiselta, joka on hiipunut pois. 
  • ”Hän kuuli minun ääneni... Hän ojensi kätensä korkeudesta ja tarttui minuun, veti minut ylös suurista vesistä. Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut, sillä hän oli mielistynyt minuun”( 2Sam.22:7, 17, 20). Kaiken sen jälkeenkin, mitä Daavid teki eläessään Herran mielen vastaisesti, hän saattoi sanoa: ”Herra iloitsee minusta.”

Syy siihen, että Daavid muistetaan ikuisesti ”Jumalan mielen mukaisena miehenä” on: hän teki parannusta synneistään nopeasti ja aidosti. Sananlaskut kertovat:
  • ”Kunnia nuhdetta noudattavalle!” (San.13:18). Jumala kunnioittaa sinua, jos rakastat ja tottelet Jumalalta tullutta moitetta. 
  • ”Eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi, saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä… Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa” (San.1:3 - 32). Jos et kallista korvaasi Jumalan moitteelle, päädyt lopulta tuhoon.
  • ”Kurittava nuhde on elämän tie”(San.6:23). Yksinkertaisesti, Jumalan synnin paljastava Sana tuo elämää.

Jos sinua koetellaan Jumalan Sanalla, jos Hänen Henkensä ei anna sinun istua mukavasti synnissäsi, silloin se on armon osoitus. Siinä Jumalan syvä rakkaus toimii, kutsuen sinua kuolemasta elämään.

Aiotko vastata Hänelle Daavidin tavoin? Jos, niin tulet näkemään todellisen ennalleen asettamisen ja sovituksen. Jumala asettaa ennalleen kaiken, minkä vihollinen on varastanut.