HERRAN ÄÄNEN TOTTELEMINEN

Vuonna 1988 Jumala kutsui minut työhön New Yorkiin perustamaan seurakunnan Times Squareen. Vaati suuren kuuliaisuuden askeleen ottamista jättää mukava texasilainen ympäristömme ja tulla tähän kaupunkiin. Meillä ei ollut seurakuntaa, ei rakennusta, ja hyvin vähän rahaa. Ainoa asia, jonka Jumala kertoi meille, oli: ”Lähde ja minä olen oleva sinun kanssasi. Siunaan sinua. Olen itse sinun palkkiosi”.

Niin me lähdimme ja Herrasta tuli meidän kilpemme. Hän antoi meille itsensä vuosi vuodelta. Vuosikymmenten kuluttua meillä on kasvava, kypsyvä, lähetysmielinen seurakunta Times Squarella, joka seisoo todisteena Hänen ihmeestään.

Jumalan Sana käsittää erityisen, määrätyn lupauksen niille, jotka ovat kutsutut astumaan ulos kuuliaisuudessa. Seuraavassa vain muutamia näistä lupauksista, joita voit kantaa Jumalan valtaistuimen teen. Voit panna elämäsi samaan linjaan näiden kanssa:

  • ”Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun” (2 Moos.19:5).  
  • ”Kuulkaa minun ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte” (Jer.7:23).
Meillä on myös raudanluja lupaus, että Pyhä Henki on meidän kanssamme läpi kaikkien kuuliaisuuden askeliemme ja koetuksen aikoinamme: ”Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat." (Ap.t.5:32).

Jos Jumala käskee meitä hylkäämään jotakin, astu ulos ja tee se. Raamattu sanoo selvästi, että jos tottelet Herraa, Hän antaa sinulle Pyhän Hengen johtamaan sinua ja olemaan voimasi. Hän antaa sinulle kaiken, mitä tarvitset toimittaaksesi kuuliaisuuden tehtäväsi.