KATSELE, KUINKA JUMALA SIUNAA SINUA - Claude Houde

Jaoin juuri erään sanan Times Square -seurakunnassa, joka on pastori David Wilkersonin alkamaa työtä. Hän ja minä olimme syöneet illallista, ja kun kuljimme takaisin yhdessä, halusin kysyä häneltä neuvon sanaa, kun meidän kirkkomme avattaisiin muutaman kuukauden päästä. Pastori Wilkerson, useamman kuin neljänkymmenen kirjan kirjoittaja, perusti Teen Challenge Centereitä (Etsivän Nuorisotyön keskuksia), joiden kautta päihderiippuvaiset ovat vapautuneet kaikkialla maailmassa. Hän alkoi World Challenge- järjestön, joka tukee kristillisiä lähetysjärjestöjä ja lukemattomia muita työaloja. Viimeisinä vuosinaan pastori Wilkerson puhui konferensseissa tuhansille pastoreille, ja häntä pidetään miehenä, joka oli hyvin merkittävä meidän sukupolvellemme Jumalan kansalle.

Olin vähän hermostunut. Pastori Wilkerson oli nöyrä mies, mukava, ystävällinen ja huomaavainen, mutta samaan aikaan äärimmäisen vakava ja voimakas. Minä rakastan, kunnioitan ja ihailen häntä ja olen niin kiitollinen kaikesta, mitä hän on tehnyt minulle ja Jumalan työlle ranskankielisessä maailmassa.

Kun kävelin hänen kanssaan New Yorkin ruuhkaisia, kirkkaasti kuin päivänvalolla valaistuja katuja, en halunnut sanoa mitään väärää. Lopulta keräsin rohkeuteni ja suustani purskahti ulos: ”Pastori Dave, pian alamme seurakuntamme toiminnan. Onko sinulla jokin avain, neuvon sana, jonka haluaisit jakaa minulle? Yritän kysyä, onko mitään, mitä minun pitäisi tehdä tai tietää. Mitä sanot?”

Hänen vastauksensa hämmästytti minua. Hän pysähtyi äkkiä paikoilleen ja alkoi puhua hyvin kovaa ja palavalla innolla: ”Sinä haluat tietää, mikä avain on? Haluatko todellakin tietää?”

Vastasin hänelle väräjävällä äänellä: ”Kyllä, haluaisin todella tietää”.

Yhtäkkiä hänen ilmeensä ja äänensävynsä muuttuivat ja hänen kasvonsa alkoivat loistaa. Niin kuin lapsi, jolla on salaisuus, hän sanoi: ”Etsi köyhiä! Anna köyhille! Auta köyhiä! Pane koko sydämesi ja tarmosi niiden ihmisten auttamiseen, jotka eivät pysty koskaan maksamaan takaisin tai tekemään vastapalveluksia.” Sitten hän pysähtyi hetkeksi ja lisäsi täydellisen iloisesti: ”Sitten katsele, kuinka Jumala siunaa sinua.”

”Autuas se, joka kurjia armahtaa! ”(San.14:21).

__________
Claude Houde on johtava pastori Eglise Nouvelle Vie (Uuden Elämän Seurakunnassa) Montrealissa, Kanadassa. Hänen johdossaan Uuden Elämän Seurakunta on kasvanut kourallisesta ihmisiä enempään kuin 3 500 seurakuntalaiseen siinä osassa Kanadaa, jossa on vähän protestanttisia seurakuntia.