LUPAUKSIA UUDISTUKSESTA JA VOIMASTA

Olen varma, että juuri tällä hetkellä Kristuksen ruumis on julman, saatanallisen hyökkäyksen kohteena.

Tiedämme, että Saatana on aina tehnyt kovia hyökkäyksiä Jumalan kansaa kohtaan ja aiheuttanut kauheata kärsimystä. Vuosisatojen ajan marttyyrien verta on vuotanut. Jobin kaltaiset hurskaat pyhät ovat joutuneet koviin koetuksiin. Tämän päivän hyökkäys uskollisia vastaan on Saatanan viimeinen yritys.

Niin kuin pahuus vallitsee kaikkialla maailmassa tänä päivänä, niin myös Jumalan seurakunnassa on kärsimyksiä ja koetuksia. Tapahtuu ennennäkemättömiä iskuja: meitä kohtaa sairaudet, kärsimykset, huolet huolten perään, ongelma toisensa jälkeen. Kaikki tämä saa meidät tuntemaan, ettei ole mahdollista elää voitokasta elämää uskovana.

Uskomme ja voimamme heikentyvät, mutta heikkoutemme aikoja varten Jumala on antanut meille ihmeellisiä lupauksia uudistaa ja voimaannuttaa. Tässä on muutamia Hänen lupauksistaan, jotka kannattelevat minua:
  • Jumala, joka on minun vahva turvani ja johdattaa nuhteetonta hänen tiellänsä... Hän ojensi kätensä korkeudesta ja tarttui minuun, veti minut ylös suurista vesistä. Hän pelasti minut voimallisesta vihollisestani, minun vihamiehistäni, sillä he olivat minua väkevämmät... Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat”(2 Sam.22:33, 17 -18, 31).
  • ”Sinä vyötät minut voimalla sotaan, sinä painat vastustajani minun alleni”(2 Sam.22:40).
  • ”Herra antaa kansallensa väkevyyden, Herra siunaa kansaansa rauhalla”(Ps.29:11).
  • ”Peljättävä on Jumala, joka ilmestyy sinun pyhäköstäsi, Israelin Jumala. Hän antaa kansallensa voiman ja väkevyyden. Kiitetty olkoon Jumala”(Ps.68:35).
  • ”Älä heitä minua pois minun vanhalla iälläni… Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki, minä ylistän sinun vanhurskauttasi, sinun ainoan”(Ps.71:9, 16).
  • ”Autuaat ne ihmiset, joilla on voimansa sinussa… He käyvät voimasta voimaan, he astuvat Jumalan eteen Siionissa”(Ps.84:5, 7).
Uskotko, että sinun Jumalasi on vahva, niin kuin psalminkirjoittaja julistaa? Jos Hän on, ei mikään valta kestä Hänen edessään. Anna kaikki Hänen vahvoihin voimakkaisiin käsiinsä, ja Hän aukaisee tien. Ennen kaikkea usko Hänen Sanaansa: ”Sinä päivänä, jona minä huusin, sinä vastasit minulle; sinä rohkaisit minua: minun sieluni sai voiman”(Ps.138:3).