JEESUKSELLA OLI SUUNNITELMA

"Kun Jeesus nosti silmänsä ja näki paljon kansaa tulevan tykönsä, sanoi hän Filippukselle: ‘Mistä ostamme leipää näiden syödä?’ Mutta sen hän sanoi koetellakseen häntä, sillä itse hän tiesi, mitä aikoi tehdä" (Joh. 6:5-6). Jeesus vei Filippuksen sivummas ja sanoi: "Filippus, täällä on tuhansia ihmisiä, ja he ovat kaikki nälkäisiä. Mistä aiomme ostaa tarpeeksi leipää ruokkiaksemme heidät? Mitä meidän pitäisi mielestäsi tehdä?"

Kuinka uskomattoman rakastava Kristus olikaan. Jeesus tiesi kaiken aikaa, mitä hän aikoi tehdä, koska edellinen lause sanoo niin. Herra halusikin opettaa Filippukselle jotain, ja hänen opetuksensa pätee meihin jokaiseen tänä päivänä. Mieti, kuinka moni Kristuksen ruumiin jäsen herää keskellä yötä ratkaisemaan ongelmiaan. Niinpä järkeilemme: "Ehkä pitäisi tehdä näin. Ei, ei… Ehkä tuolla lailla. Ei..."

Filippuksella ja apostoleilla ei ollut ainoastaan leipäongelmaa. Heillä oli myös leipomo-ongelma... ja rahaongelma… ja jakeluongelma... ja kuljetusongelma... ja aikaongelma. Kaikki tämä yhteensä: heillä oli niin paljon ongelmia, ettei sitä voinut edes kuvitella. Heidän tilanteensa oli täysin mahdoton.

Jeesus tiesi kaiken aikaa tarkalleen, mitä aikoi tehdä. Hänellä oli suunnitelma. Sama pätee sinun ongelmiisi ja vaikeuksiisi tänä päivänä. On ongelmia, mutta Jeesus tietää koko tilanteesi. Hän tulee luoksesi kysyen: "Mitä me aiomme tehdä tämän asian suhteen?"

Oikea vastaus Filippukselta olisi ollut: "Jeesus, sinä olet Jumala. Mikään ei ole mahdotonta sinulle. Joten minä luovutan tämän ongelman sinun käsiisi. Se ei ole enää minun, vaan sinun."

Niin juuri meidän tulee sanoa Herrallemme tänään, keskeltä kriisejämme:" Herra, sinä olet ihmeidentekijä ja minä aion luovuttaa kaikki epäilykseni ja pelkoni sinulle. Minä annan tämän koko tilanteen, koko elämäni sinun huomaasi. Tiedän, ettet salli minun kaatuvan. Itse asiassa, sinä tiedät jo, mitä aiot tehdä ongelmani kanssa. Minä luotan sinun voimaasi."