HÄNEN ÄÄNENSÄ SOINTI

Jumala tahtoo, että hänen kansansa suurin ilo tulisi Hänen äänensä soinnista.

”Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi”(Joh.3:29). Suurin ilomme tulisi olla: ”Minä kuulin Hänen äänensä! Olin yksin, odotin ja kuulin Hänen puhuvan minulle!” Korkeaveisussa voimme kuulla viimeisten päivien morsiusdueton. Ylkä kehottaa morsianta piiloutumaan salaa Hänen kanssaan: ”Kyyhkyseni, joka piilet kallionkoloissa, vuorenpengermillä anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi"(Kork.v.2:14). Myöhemmin samassa kirjassa morsian vastaa: ”Kuule, rakkaani kolkuttaa: ’Avaa minulle, siskoseni, armaani, kyyhkyseni’ "( Kork.v.5:2).

Niille, joiden sydän on kylmennyt, jotka eivät enää kuule Jumalan ääntä, Hän on luvannut antaa uuden, herkän sydämen, jos he katuvat ja kääntyvät uskoon. Kova sydän ei ole lopullinen, jos haluat sen muuttuvan. Ei Jumala tehnyt sitä sinulle, vaan sinä itse suljit itsesi Jumalan Sanalta! Tässä on sinulle lupaus: ”Ja he tulevat sinne ja poistavat siitä kaikki sen iljetykset ja kaikki sen kauhistukset. Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa”(Hes.11:18- 20).

”Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne”(Hes.36:25 - 27).