TAIVAAN VARANNOT by Gary Wilkerson

Mitä tulee taivaan varantoihin, profeetta Sakarja puhuu voimallisen mutta salaperäisen sanan: ”Sinä päivänä on Herra suojaava Jerusalemin asukkaita; ja kompastuvainen heidän seassansa on sinä päivänä oleva niin kuin Daavid, ja Daavidin suku on oleva niin kuin jumal'olento, niin kuin Herran enkeli heidän edessänsä”(Sak.12:8).

Sakarja katsoi läpi historian meidän päiviimme asti. Kristuksen meidän puolestamme tekemän työn tähden kaikkein heikoinkin kristitty on vahva kuin Daavid, Israelin suurin kuningas. Kaikkein vahvin uskova on ”kuin Jumala”, tarkoittaen Kristusta. Tämä kuulostaa kovin vieraalta. Silti Jumala antaa meille tässä profetiassa kuvan niistä varoista, joita Hän on tallettanut seurakuntaansa varten. Nämä taivaan pankin varat on määrä vuodattaa meidän päällemme Hänen suureksi kunnakseen, varsinkin koetusten aikana.

Suuri osa seurakuntaa täytyy saada vielä tajuamaan tämä. Kun muutamat uskovat tulevat pankkitiskille, he seisovat siinä mykkinä. Kun Pyhä Henki kysyy heiltä: ”Mitä haluat minun tekevän sinulle?”, silloin he eivät tiedä pyytää rikkauksia, jotka ovat talletettuina heitä varten. Sen sijaan he vastaavat: ”Herra, anna meille, mitä Sinä haluat. Minulla ei ole mitään intohimoa, vaan Sinä olet majesteetti. Voit tehdä, mitä tahdot.”

Tämä saattaa kuulostaa nöyrältä, jopa hurskaalta, mutta Raamattu väittää, että tämä asenne todella turhauttaa Pyhän Hengen. Hänen vastauksensa on: ”Mitä tarkoitat, ettei sinun sydämessäsi ole mitään? Etkö näe vihollisen raastavan niitten elämää, jotka ovat sinulle rakkaita? Etkö näe rakkaittesi pelkoa ja siteitä, joista heidän pitäisi vapautua, jos he vain tuntisivat minun vapauttavan voimani? Katso ympärillesi. On vallattavia valtoja, lyötäviä vihollisia, ulosajettavia riivaajia.”

Paavali käskee meidän ”tavoitella hengellisiä lahjoja”. Se tarkoittaa, että meidän tulee tiskillä sanoa: ”Herra, minulla on uskon lahja. voisitko antaa minulle myös evankelioimisen lahjan, niin voisin tuoda muita uskoon?” tai ”Herra, olet antanut minulle profetoimisen lahjan. Ole hyvä ja anna minulle tänään sana sisarelleni, joka on suurissa tuskissa ilman toivoa.”

Tärkeimpiä isäni, David Wilkersonin minulle opettamia asioita oli: ”Voit saada Jeesukselta aivan niin paljon kuin haluat.” Minun on nyt vuoro sanoa sinulle: ”Mene pankkitiskille ja pyydä ylen määrin”.