JUMALAN ÄÄNEN OIKEIN KUULEMINEN

Kun Jumalan ääntä ei kuulu, ihmiset juoksevat ja työskentelevät Hänelle ilman käskyä ja valtaa. He tekevät omiaan. Olen ollut siellä: tehnyt hyviä tekoja, ottanut haasteita vastaan, uskonut täysin, että seisoin pahuuden tekijää vastaan. Minä käytin loppuun tuhansia dollareita velkaa, väsyneenä ja sekavana, rukoillen apua joka käänteessä. Ei Jumala ollut minua lähettänyt, mutta en ymmärtänyt sitä. Olin särkynyt, raskautettu, halukas antamaan peräksi niin paljon. Se ei ollut syntynyt rukouksessa, se oli vain inhimillistä myötätuntoa.

Sitten sanoin: ”Ei enää yhtään enempää, Herra! Ei enää askeltakaan, jollet Sinä käske sitä. Ei enää liikettä, ennen kuin olen kuullut sinun äänesi!” Aina kun rahaa tarvitaan, sitä riittää, kun Jumala tukee sitä, minkä Hän aloittaa. Se on ilo, ei taakka, rauhaa eikä kerjäämistä. Kun hengellisessä työssä kerjätään rahaa nykyään, siinä ihminen tekee hyvää, vaikkei Jumalan ääni olekaan häntä lähettänyt! He luulevat oman halunsa olevan Jumalan pyyntöä.

Jeesus ei tehnyt liikettäkään, jollei Hän kuullut ääntä taivaasta. ”Minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla.… En minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut" (Joh 8:26, 28). ”Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman… Sen tähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut" (Joh.12:49 - 50).

Tässä muutamia ohjeita Jumalan äänen oikein kuulemiseen:

  1. Hänen äänensä tuo sinut aina Jeesuksen luo ja paljastaa kaiken synnin ja himon. Johannes kuuli hänen äänensä ja sanoi: ”Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen” (Ilm.1:17).
  2. Hänen läsnäolonsa(tai ulkonäkönsä) seuraa aina Hänen ääntään. Olet aina ihmeissäni ja ylitsevuotavan iloinen Hänen läsnäolonsa kirkkaudesta.
  3. Hänen äänensä antaa sinulle hengellisen varmuuden. Pyhä Henki johtaa sinut Hänen Sanansa vahvistumiseen. Kaikki, minkä Jumala puhuu, on oltava samassa linjassa Raamatun Sanan kanssa joka kohdassa.
  4. Mitä hyvänsä Hän puhuu, kestää Kristuksen tuomioistuimen edessä puhtaudessa ja epäitsekkyydessä.