MIKÄÄN EI VOI LIIKUTTAA SINUA

”Sen tähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi”(Matt.7:24).
Rakas lukija. Et sinä rakenna kalliolle, jos tarvitset saarnaajan ukkosen jylinää saamaan sinut tottelemaan Jumalaa. Jos tarvitset sääntöjä, jotka on asetettu sinua varten. Sinä et tarvitse sääntökirjaa, sinä tarvitset intohimoisen rakkauden Jeesusta kohtaan.
Mitä enemmän rakastat Jeesusta, sitä helpompaa on palvella ja totella Häntä. Kun sydämesi on täynnä Jeesusta, sinun ei tarvitse mennä jatkuvasti Hänen eteensä rukoillen: ”Jumala, murra paholaisen valta minuun”. Ei, nuo kahleet putoavat päältäsi, kun tulet tuntemaan Hänen sydämensä ja tottelemisesta tulee sinulle toinen luonto.
Jos rakastat Jeesusta, minulla on monta kysymystä sinulle:
Miten kulutat päiväsi viettämättä aikaa Hänen Sanansa kanssa?
Miten voit olla kaipaamatta Hänen luokseen rukouksessa?
Mikset voit ylistää ja palvoa Häntä?
Miten et voi etsiä tapoja, joilla voit miellyttää Häntä?
Jeesus sanoo meille: ”Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle" (Joh.14:21). Mikä ihmeellinen lupaus tämä onkaan! 
Tutki evankeliumeja ja tutustu Jeesuksen sanoihin. Ala Vuorisaarnasta Matt.5:ssä ja lue aina 7. lukuun asti. Kun olet näin oppinut Hänen sanansa, tee niiden mukaan! Jumalan käskyt eivät ole liian raskaita noudattaa. Päinvastoin niiden totteleminen tulee helpommaksi sitä mukaa, kun kasvat rakkaudessa Häneen.
Kun rakennat talosi kalliolle, voit seistä pelottomana, kun myrsky tulee. Mikään ei voi liikuttaa sinua, koska vaellat rakastavassa kuuliaisuudessa Isälle.