JUMALAN SUOJAAVA VOIMA

Jesajan kuvaa Jumalan suojaavaa voimaa kansansa yllä käyttäen vertauksena lintuja: “Niin kuin liitelevät linnut, niin varjelee Herra Sebaot Jerusalemia - varjelee ja pelastaa, säästää ja vapahtaa” (Jes.31:5). Hepreankielen merkitys jakeessa on: ”Niin kuin linnut suihkivat edestakaisin poikastensa yllä, niin Herra Jumala Sebaot levittää siipensä Jerusalemin ylle.”

Jumala sanoi Israelille: ”Jos haluat suojautua vihollisen hyökkäykseltä, tule piiloon siipieni suojaan. Minä turvaan sinut, peittäen sinut niin kuin emokana poikasensa. Sinun ei tarvitse enää elää vihollistesi pelossa.”

Kysynpä sinulta: ”Onko sinulla menossa parhaillaan sotatila? Onko vastassasi vihollinen, joka on sinulle liian vahva? Jos näin on, kuinka ajattelet pysyä puhtaana, uskollisena, Kristuksen kaltaisena, kun toiset ympärilläsi kaatuvat oikealle ja vasemmalle? Kuinka pääset voitolle himoistasi ja kiusauksistasi, kun Saatana tulee sinua vastaan kuin kiljuva jalopeura?

Jumala pyytää yksinkertaisesti, että pudotat miekkasi maahan ja luotat häneen. Hän ottaa oman miekkansa sinua puolustaakseen. Hän haluaa sinun tulevan siihen pisteeseen, jossa sanot: ”Herra, tiedän, että taistelu ei ole enää minun. Olen epäonnistunut niin monta kertaa. Nyt tulen sinun luoksesi yksinkertaisessa uskossa. Auta minua Jumala”.

Herra haastaa sinua: ”Tarraa minuun taistelusi keskellä. Voittosi on usko minun voimaani ja haluuni vapauttaa sinut. Kun vihollinen on päässyt ylivaltaan sinusta, tule minun luokseni ja vuodata sydämesi minulle. Etsi minua kaikesta sydämestäsi. Minä taistelen puolestasi.”

Taistelu ei siis ole koskaan meidän. Se on aina Herran.

”Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta”(Ps.91:4-5).