JUMALA PALKITSEE

Rukoilemisessa on hyvin vähän mieltä, jos emme usko Jumalan palkitsevan niitä, jotka häntä etsivät ahkerasti.

Olen varma, että Jumala iloitsee osoittaessaan hyvyyttään rakkaille lapsilleen. Psalmista Daavid väitti, että Jumala on antelias ja taipuvainen laupeuteen. Hänen armonsa on suuri. Jumalan on mahdotonta hyljätä ketään, joka rukoilee hänen apuaan. Hän riemuitsee saadessaan antaa syntejä anteeksi - hän on aina suopea.

Yksi lempijakeistani Raamatussa on Psalmi 31:20-21:

"Kuinka suuri on sinun hyvyytesi, jonka talletat pelkääväisillesi ja jota osoitat sinuun turvaaville ihmislasten edessä! Sinä peität heidät kasvojesi suojaan ihmisten salavehkeiltä; sinä kätket heidät turvaan kielten riidalta."

Mieti tätä! Ensin Jumala haluaa meidän uskovan, että hän palkitsee uskon. Sitten psalmista kertoo meille: "Kuinka suuri on sinun hyvyytesi, jonka talletat pelkääväisillesi...ja sinuun turvaaville."

Varastohuone täynnä ihmeellistä hyvyyttä. Hän osoittaa sitä kansalleen, ei vasta kirkkaudessa, vaan jo nyt, tällä hetkellä ja joka päivä!

Minä rukoilen päivittäin: "Herra, sinä lupasit palkita uskoni, jos luotan sinuun ihmislasten edessä. Silti tarvitsen kaiken, mitä lupasit. Minä tarvitsen uutta voimaa ja uutta toivoa. Enemmän sitä rauhaa, joka käy yli kaiken ymmärryksen. Herra, minä pyydän sinulta vain, mitä olet luvannut. Parasta mitä tiedän, on suloisen läsnäolosi tuore kokemus. Tätä minä toivon palkkiokseni."