YLISTYS JUMALALLE HÄNEN LEMPEÄSTÄ LAUPEUDESTAAN

Minulla on lyhykäinen viesti niille, jotka kokevat parhaillaan tuskaa ja ylitsekäyvää ahdistusta. En puhu nyt niille, joilla on levon aika kärsimyksistä, joilla ei ole minkäänlaista kipua tai murhetta. Kiitos Jumalalle noista hiljaisen levon hetkistä.

Saan monia kirjeitä ihanilta Jeesuksen seuraajilta, jotka elävät uskomattomien sisäisten surujen ja kriisien keskellä: avioero, lapset huumeiden vallassa tai vankilassa, aviopuolison kuolema. Eräs nainen, joka rakastaa Herraa syvästi, suree kolmea tulipalossa kuollutta lastaan. Muuan pastori suree vaimoaan, joka jätti hänet ja lapsensa lesborakastajan vuoksi. Näitä tarinoita riittää lukemattomiin. Niin monet vanhurskaat ihmiset ovat murheen ja kipujen raskauttamina.

Minulla on viesti teille, jotka kärsitte surusta tai elätte kipujen kanssa. Psalmissa 40 Daavid itkee: "Sillä lukemattomat vaivat minua saartavat... Kelvatkoon sinulle, Herra, pelastaa minut, Herra riennä minun avukseni" (Ps.40:13 -14). ”Iloitkoot ja riemuitkoot sinussa kaikki, jotka sinua etsivät… Minä olen kurja ja köyhä, mutta Herra pitää minusta huolen. Sinä olet minun apuni ja pelastajani; minun Jumalani, älä viivy" (Ps.40:16 -17).

Sain paljon siunausta ja lohdutusta jakeesta 17: "Herra pitää minusta huolen." Ajattele sitä. Herra Jumala, joka on luonut kaiken, tämän universumin Jumala, pitää huolen minusta.

Juuri nyt, tällä hetkellä hänen ajatuksensa ovat keskittyneet sinuun, sinun tarpeesi hetkellä.

Kun Israel oli vankeudessa, Babyloniassa surren kotiensa ja perheidensä menetystä, käydessä läpi surua ja ongelmia, Jumala antoi sanan heille Jeremialle: ”Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon" (Jer.29:11). Jumala sanoi kansalleen: "Sinun painajaisesi on lopussa. Minulla on hyviä, rakastavia ajatuksia sinua kohtaan ja jos etsit minua kaikesta sydämestäsi, sinä löydät minut" (Jer.29:11 -13).

Jumala ei ole vihainen sinulle. Pyhätkin joutuvat kohtaamaan ahdinkoa, joten älä anna sen horjuttaa luottamustasi häneen. Kun sinulla on stressiä, koet yksinäisyyttä tai kadut jotakin, mene rukoilemaan. Vuodata sydämesi Herralle. Hän pitää sinusta huolen ja työskentelee sinun hyväksesi.