MIKSI JUMALA VASTASI DAAVIDIN RUKOUKSEEN?

Daavid kertoo meille, miksi Jumala vastasi hänen rukoukseensa: ”Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut, sillä hän oli mielistynyt minuun”(Ps.18:19).

Mielistynyt tarkoittaa tässä ”saada nautintoa tai iloa”. Daavid sanoi: ”Minä tuotan iloa Jumalalle. Hän vapautti minut vain, koska hän saa minusta iloa!” Rakkaani, hän on mieltynyt sinuun ja minuunkin!

Me, jotka luotamme Herraan, olemme hänen pyhä Siioninsa, hänen pyhä jäännöksensä. Jäännös
tarkoittaa ”niitä, jotka rukoilevat Herraa puhtaasta sydämestä”. Heidät on kutsuttu ulos penseästä kristillisyydestä ja ovat kokonaan antautuneita Jeesukselle.

Siionin valituille Jumala sanoo: ”Sinä tulet kauniiksi kruunuksi Herran kädessä ja kuninkaalliseksi päähineeksi Jumalasi kädessä. Ei sinua enää sanota "hyljätyksi", eikä sinun maatasi enää sanota "autioksi"; vaan sinua kutsutaan "minun rakkaakseni" ja sinun maatasi "aviovaimoksi", sillä Herra rakastaa sinua” (Jes.62:3-4).

Miksi Jumala tulee pelastamaan, niin mielellään vapauttamaan minua? Siksi, että Hän iloitsee minusta. Minä olen hänen ilonsa, ja hän riemuitsee minun ystävyydestäni!
Eräs nuorukainen sanoi minulle: ”En ole koskaan ollut varma siitä, että Herra hyväksyy minut oikeasti. Harvoin tunnen olevani tarpeeksi hyvä Jumalalle, en täytä mittaa. Yritän jatkuvasti lepyttää häntä tekemällä hyvää lähimmäisille.”

Niin monet uskovat tuntevat samoin! Vuosien varrella olen tuntenut vanhoja uskovia, joilla ei ollut varmuutta Herrassa. He tunsivat itsensä arvottomiksi, epäpuhtaiksi, ei-rakastetuiksi. He eivät uskoneet olevansa Jumalan sydämen ilo. Niinpä he aina yrittivät teoillaan miellyttää Jumalaa. Jos he sitten epäonnistuivat jossakin, he yrittivät jotakin muuta tehdäkseen Jumalan iloiseksi!

Rakkaani, ei voi olla näin! Kun tulet Jeesuksen luo, et voi tehdä hänelle mitään. Ei, hän tekee kaiken sinulle, koska hän on sellainen! Hän sanoo: ”Ja minä korvaan teille ne vuodentulot, jotka heinäsirkka, syöjäsirkka, tuhosirkka ja kalvajasirkka söivät, minun suuri sotajoukkoni, jonka minä lähetin teitä vastaan”(Joel 2:25).

Aivan sama, mikä sinun epäonnistumisesi tai luonteenvikasi on. Jumala korvaa sinulle kaiken!