HERRA, KUULE MINUN ÄÄNENI

”Syvyydestä minä huudan sinua, Herra. Herra, kuule minun ääneni. Tarkatkoot sinun korvasi minun rukousteni ääntä. Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää? Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin”(Ps.130:1-4).

Daavid oli ahdistunut Israelissa aiheuttamansa skandaalin takia. Hänen syntinsä oli paljastunut, ja koko maailma tiesi siitä. Aiheuttamansa häpeän tähden hän murehti niin ylitsekäyvästi, että hän pyysi Jumalalta: ”Älä pane minua houkkain pilkaksi”(Ps.39:8).

Tiedän lukuisia uskovia, jotka ovat kuin Daavid. He rakastavat Jeesusta, ja kuitenkin ovat tehneet kauheasti syntiä sitä valkeutta vastaan, joka on annettu heille. He ovat kuulleet monta vanhurskasta saarnaa, lukeneet Raamattua päivittäin vuosikaudet, viettäneet lukemattomia tunteja rukouksessa. Silti he ovat tehneet syntiä kaikkia Jumalan siunauksia vastaan. Miten? Siten, että heillä on helmasynti, jota eivät ole koskaan käsitelleet!

Ajan pitkään heidän syntinsä on sulkenut oven yhteydeltä Jeesukseen, ja nyt Pyhä Henki on koskettanut heidän pahaa tapaansa ja nostanut sen heidän eteensä. Hän varoittaa heitä: ”Ei enää. Tämän synnin täytyy loppua! En enää katso sormieni läpi sen hellimistä. Tästä lähin sinulla on enää vähän armon aikaa. Olen paljastanut syntisi sinulle, mutta pian se paljastetaan koko maailmalle!”

Kun he nyt tulevat Jumalan huoneeseen, he eivät voi edes nostaa päätään. He rukoilevat kuin Daavid aikoinaan: ”Sillä lukemattomat vaivat minua saartavat, minun rikkomukseni ovat ottaneet minut kiinni, niin etten nähdä taida” (Ps.40:12).

He ovat kadottaneet kaiken ilon, hilpeyden ja vapauden, josta he ennen nauttivat. He eivät pysty rukoilemaan tai laulamaan elävästi tai voimallisesti. He kantavat ympäriinsä epäonnistumisen tunnetta. Heistä on tullut heikkoja, sielunsairaita, alas kumartuneita, valmiita pyörtymään. He tietävät sen johtuvan siitä, että synti on katkaissut heiltä yhteyden Jumalaan!
Kuvaako tämä sinun sielusi tilaa tällä hetkellä? Jos niin on, kiitä Jumalaa hänen armostaan. Hän juuri nyt istuttaa sinuun pyhää pelkoa Herran edessä!