IKUISESTI HÄNEN!

Saatat miettiä, kuinka monta kertaa Herra haluaa antaa anteeksi sinun viihtymisesi saman synnin tekemisessä kerran toisensa jälkeen. Ole rauhassa. Hänen uskomaton anteeksiantamuksensa on rajaton. Joka kerta, kun teet syntiä, voit mennä Jeesuksen luo ja löytää vapautuksen. Herran anteeksiantamus ei ole kuitenkaan epäviisas tai sokea. Tietenkin taivaallinen Isämme antaa anteeksi, mutta tietyssä pisteessä Hän rankaisee meitä, jotta emme jatkaisi synnissä.

Kun minun neljä lastani olivat kasvuiässä, minun piti rangaista heitä vääristä teoista. Silloin kutsuin heidät huoneeseeni selkäsaunaa varten, ja he puhkesivat itkuun sanoen: ”Isä, ei. Olen pahoillani. Anna anteeksi.”

Annoin heille anteeksi, se ei estänyt minua piiskaamasta heitä.. Tiesin, että anteeksiantamuksesta tulisi merkityksetöntä, jos en myös antaisi heille selkäsaunaa, se olisi vain vitsi eikä kuritus. Samoin Jumalan laki on aina muistuttamassa meitä hänen pyhyydestään, hänen tiestään ja siitä, että hän tarkoittaa, mitä sanoo!

Anna minun jättää sinut nyt ilman toivon sanaa. Jos olet juuri nyt syvyyksissä syntisi tähden, rohkaise itsesi. Hän kurittaa sinua hellän rakkautensa tähden. Hän haluaa sinun tietävän, mitä Herran pelko on.

Mitä se sitten merkitsee? Se merkitsee, että pystyt sanomaan: ”Tiedän, että minun Isäni rakastaa minua. Olen aina turvallisesti hänen ja tiedän, että hän ei koskaan hylkää minua. Hän tuntee minun tuskani, kun joudun taistelemaan, ja hän on kärsivällinen minun kanssani, kun olen sodassa syntiä vastaan. Hän on aina valmis antamaan anteeksi, milloin hyvänsä rukoilen häntä. Tiedän kuitenkin myös sen, että Hän ei anna minun jatkaa tottelemattomuudessa. Taivaallinen Isäni ei säästä minua, koska hän rakastaa minua syvästi.”

Tässä juuri on pääasia. Jumalan tahtoo meidän ottavan vastaan hänen anteeksiantamuksensa niin, että me pelkäämme häntä.”Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin” (Ps.130:4). Kun pelkäämme Herraa, haluamme vain totella häntä. Haluamme miellyttää häntä, saada hänet hymyilemään. Siinä on siunattu Herran pyhän pelon tulos.