HUUDA AVUKSI HÄNEN NIMEÄÄN

“Minä olen voimaton ja peräti runneltu, minä parun sydämeni tuskassa. Herra, sinun edessäsi on kaikki minun halajamiseni, eikä minun huokaukseni ole sinulta salassa”(Ps.38:8-9).

Onko sinusta tullut yhtä epätoivoinen kuin Daavidista? Oletko sulkeutunut Herran läheisyyteen, langennut kasvoillesi ja rukoillut häntä? Tylsä, hiljainen, laiska rukous ei auta. Jos et tyhjennä sydäntäsi Jumalalle, et oikeasti haluakaan parantua, vaan haluat vain ulos!

Sinun pitää huutaa ääneesi, niin kuin Daavid teki. ”Herra, kuule minun ääneni! En päästä sinua ennen kuin vastaat minulle”.

Haluan kuvata sinulle, millaisessa epätoivossa Daavid oli. Olet menossa kotiin ja kun käännyt kadun kulmasta kotiisi päin, huomaat, että talosi edessä on paloauto. Musta savu tulvii ulos ikkunoista, ja koko paikka on tulessa. Tiedät, että puolisosi ja lapsesi ovat sisällä satimessa.

Kerropa, miten rauhallinen ja hiljainen kuvittelisit olevasi sillä hetkellä? Kuinka kauan seisoisit tekemättä mitään, toivoen, että tuli sammuisi itsestään? Istuisitko siinä hiljaa ja rukoilisit: ”Jeesus, toivon, että sinä sammutat palon”? Ei! Jos sydämessäsi olisi yhtään rakkautta, sinä ryntäisit savun läpi taloosi ja yrittäisit tehdä jotakin!

Jos avioliittosi on vaikeuksissa, talosi on tulessa, ja sinun suhteesi palaa poroiksi. Jos annat palon jatkua, menetät kaiken.
Onko sinulla Jumalan pelkoa itsessäsi avioliittoosi nähden? Oletko syyllisyyden ja tuomion taakan alas painama roolisi tähden tässä hajotuksessa? Jos, niin älä yritä itse huojentaa omaatuntoasi. Jumala lähettää sinulle voimakkaan sanansa, koska hän rakastaa sinua. Hän varoittaa sinua armollisesti, yrittää herättää sinut itsetuhosta. Niinpä, juokse hänen luokseen ja rukoile hartaasti. Kaikki paraneminen alkaa siitä, että huudat avuksi hänen nimeään!