HÄNEN VOIMANSA SUURUUS

Saan riiseittäin profetioita ja pitkiä, ”hengen” kirjoituksia uskovilta, jotka väittävät viettävänsä päiviä ja viikkoja ja jopa kuukausia rukoillen. Eräs aviomies pyysi minua panemaan hänen vaimonsa järjestykseen. Tämä oli kertonut kuolleensa ja menneensä taivaaseen, tanssineensa Jeesuksen kanssa ja sitten jopa riippuliitäneensä Hänen kanssaan! Tämä kaikki oli tapahtunut sen jälkeen, kun hän oli rukoillut tuntikausia.

Miksi nämä rakkaamme eivät ole ulkona saarnaamassa ylösnoussutta Jeesusta? Miksi he tuhlaavat aikansa moittien toisia, ilman särkynyttä sydäntä kadotettujen tähden? Paras lääke ”hölläpäisyyteen” on lähteä ulos syntisten keskuuteen ja saarnata Jeesuksen rakkautta. Me rukoilemme: ”Pyhä Henki, tule!” Mitä varten? Siksikö, että hän siunaisi vain meitä ja täyttäisi meidän tarpeemme? Tai varustaisi meitä ja näyttäisi meille Herramme särkyneen sydämen? Jeesuksen viimeiset sanat ennen lähtöänsä tämän maan päältä olivat: ”Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille”(Mark.16:15).

Olemme rukoilleet, että Jumala sulkisi Times Square – seurakunnan naapurissa toimivan baarin. Omistaja sanoi meille: ”Te olette todellinen riesa. Ette tiedä, kenen kanssa olette tekemisissä”. Ei niin ! Hän ei tiedä, että hän on tekemisissä Jeesuksen kanssa, joka sanoi: ”Minulle on annettu kaikki valta”(Matt.28:18). Siksi ”me turvallisin mielin sanomme: ’Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?’ ”(Hebr.13:6). Paavali rukoili, että ”tietäisitte,… mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme - sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan, jonka hän vaikutti Kristuksessa… (asettaessaan hänet) korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herruutta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa. Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle”(Ef.1:18 - 22).

Saatana on pelotellut joitakin teistä lankeamisella, helmasynnillä tai vainoilla ja ihmisen pelolla. Sana sanoo: ”Vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee”(Jaak.4:7). Ette te ole niitä, jotka pakenevat!

”Vaikka sotajoukko asettuisi minua vastaan, ei minun sydämeni pelkäisi; vaikka sota nousisi minua vastaan, siinäkin minä olisin turvassa. Sillä hän kätkee minut majaansa pahana päivänä, hän suojaa minua telttansa suojassa, korottaa minut kalliolle”(Ps.27:3, 5).