JEESUKSEN RAKASTAMINEN

Jeesus tietää, minkälaista on tulla petetyksi. Hän on ollut kärsivällinen, pitkämielinen, kun kautta historian Hänen rakastamansa Israel on ollut uskoton Hänelle, tehnyt hengellisen aviorikoksen uudestaan ja uudestaan. Jeesuksen sydän kaipaa uskollista morsianta. Hän kaipaa kansaa, joka haluaa katsoa väin Häneen, eikä anna yhdenkään muun rakastajan tulla väliin.

Mikä tuokaan iloa vaimolle tai aviomiehelle? Se on uskollisuus, kyky katsoa toinen toistansa silmiin ja nähdä luottamuksen. Ei valheita eikä salaisuuksia! Näin on myös meidän suhteemme Jeesukseen. ”Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi. Hänen miehensä sydän häneen luottaa, eikä siltä mieheltä riistaa puutu”(San.31:10- 11). Voiko Jeesus katsoa meidän sydämiimme ja luottaa meihin turvallisesti?

Tiedän yhden evankelisen sisarkunnan, joka viettää tuntikausia vain ”rakastaen Jeesusta”. He katuvat Hänen petollisen morsiamensa uskottomuutta. He yrittävät täyttää Hänen särkyneen sydämensä, täyttää sen puuttuvalla rakkaudella ja he puhuvat ”Hänen tuskastaan”. Totisesti Jeesusta varmaan sattuu kovasti, kun niin harvat rakastavat Häntä koko olemuksellaan. Minun sydämeni särkyy, ja kyynelten läpi rukoilen: ”Oi, Jeesus, kuinka uskoton olenkaan ollut Sinua kohtaan vuosikaudet. Kuinka usein tämän maailman asiat ovatkaan vallanneet sydämeni. Olen jahdannut autoja, antiikkia, urheilua. On ollut myös aikoja, jolloin olen rakastanut ihmisten ylistystä, haluten asioita ja antaen aikani noihin muihin askareisiin. Jumalan sana sanoo: ”Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä”(1 Joh.2:15).

Jeesus lausui hyvin hämmentävän kysymyksen: ”Kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" (Luuk.18:8). Sana ”usko” kreikankielessä tarkoittaa ”luottaminen ja uskollisuus jollekin”, Hänelle! Hän ennusti suuren luopumuksen. Jopa Hänen valittunsa joutuisivat kiusaukseen. Niin monet lankeavat pois ja etsivät tämän maailman himoja ja nautintoja. Minun rukoukseni on: ”Oi, Herra, vedä minut lähemmäs itseäsi. Anna minun olla yksi niistä, joihin voit luottaa. Anna minun rakastaa sinua varauksettomasti. Anna minulle puhdas, pyhä, sekoittumaton rakkaus sinua kohtaan.”