SAATANAN “LEMMENLOUKKU”

Kun Saatanan yhden-maailman kirkko vihdoin toitottaa sanomaansa kaikkialla, miljoonat penseät kristityt tulevat petetyiksi. Silloin he järkeilevät: ”Tämän yhden-kirkon liiton pitää varmasti olla oikein. Sen johtajat puhuvat niin paljon Jeesuksesta. Jokainen, joka puhuu niin paljon Jeesuksesta, on varmasti ihan laillisesti kristillisessä uskossa”.

He eivät voisi olla enemmän väärässä. Saatanan oma mantra pirullisessa liitossa on: ”Jeesus, Jeesus, Jeesus.” Tänä päivänä evankelikaaliset johtajat kyselevät jo: ”Miksi eivät eri uskonnolliset ryhmät voi yhdistyä Jeesuksessa? Kyllähän juutalaisetkin tunnustavat Jeesuksen profeetaksi. Muslimit näkevät Hänessä hyvän ihmisen ja suuren opettajan. Jopa sikhit ja hindut kunnioittavat Jeesusta.”

Pysähdyn tässä tekemään selväksi jotakin: Olen kiitollinen kaikesta siitä kansallisesta yhdistymisestä, joka nousi syyskuun 11. 2001 tragedian jälkeen. Olen kiitollinen, että erilaisista uskonryhmistä olevat amerikkalaiset voivat seisoa yhdessä, kun kansakunta yhdistyi. Rukoilin, että tuo yhteys voisi jatkua pitkään sen jälkeen, kun murheemme laimenisi.

Tuleva uskonnollinen yhteys, jonka pian näemme, on jotakin aivan toista. Näen sen sisältyvän Jeesuksen lausumaan profetiaan: ”Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'(Matt.7:22).

Melkein kaikissa uskonnoissa suoritetaan henkien ulosajamista. Muutamat kirkot väittävät menestyneensä suuresti riivaajien ulosajamisessa. Monet sellaiset kirkot tekevät kaikkea tätä: henkien ulosajamista, opetusta ja hyviä töitä ”toisessa” Jeesuksen nimessä. Niin kuin Kristus tässä osoittaa, nämä ihmiset väittävät tuomiopäivänä: Herra, mehän teimme kaikki nämä teot Sinun nimessäsi. Me olimme Jeesus-kansaa”. Herra vastaa tähän: ”Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'(Matt.7:23).

Jeesus sanoo heille: ”En tunne teitä ja tekään ette varmasti tunne minua. Minä olin elävä Jumalan Poika, mutta te sanoitte kaikille, että minä olin vain ihminen. Te yrititte ottaa evankeliumistani pois kaiken voiman. Teillä on väärä Jeesus. Nyt, menkää pois minun tyköäni, sillä teillä ei ole mitään osuutta Minun valtakuntaani.”