OMAISTEN PUOLESTA RUKOILEMINEN

Vähän aikaa sitten nuori mies tuli eteen Times Square – seurakunnan rukouskokouksessa. Hän vapisi ja itki. Hän kertoi minulle, että oli Washingtonin osavaltiosta ja oli sattumoisin tullut kokoukseemme edellisiltana. Hän on lähtenyt kuitenkin ja mennyt konserttiin, mutta sitten hän lähti sieltäkin ja tuli takaisin kirkkoomme. Nyt hän halusi rukousta, ja niin kysyin häneltä: ”Ovatko sinun vanhempasi kristittyjä?” Hän vastasi: ”Kyllä, He rukoilevat puolestani.”

Kysyn sinulta: oliko se sattuma, että tämä nuori mies tuli kirkkoomme? Tuskin! Hän tuli itse kohtaamaan Kristuksen. Ei kukaan pakottanut tai pyytänyt häntä. Epäilemättä hän oli siellä Jeesuksen tuomana. Olen vakuuttunut siitä, että se tapahtui, koska hänen vanhempansa olivat huolestuneina rukoilleet hänen puolestaan.

Markuksen evankeliumin 7:31 -37:ssä meille kerrotaan kuurosta miehestä, joka tuotiin Jeesuksen luokse. Jeesus otti hänet erilleen ihmisjoukosta. ”Jeesus katsahti ylös taivaaseen, huokasi ja sanoi hänelle: ’Effata’, se on: aukene. Niin hänen korvansa aukenivat, ja hänen kielensä side irtautui, ja hän puhui selkeästi”(Mark.7:34 - 35).

Jeesus teki intiimin ihmeen tälle miehelle, ja sitten Hän puhui hänelle, jotta voisi todistaa, että tämä todella kuuli. Ensimmäinen ääni, jonka kuuro mies kuuli, oli Kristuksen! Voi, miten se mies varmaan puhui, kun hänen kielensä kannat aukenivat. Hänen suustaan tuli ulos vuosien kyyryssä olemisen tunteet, koska hän nyt saattoi ilmaista sisäisen huutonsa, jolla ei ollut ollut aiemmin ääntä.

Minä kuvittelen hänen heittäytyneen Herran käsivarsille itkien: ”Jeesus, sinä kuulit minun huutoni äänen” (ks. Ps.5:2). Mieti, minkä tärkeyden ja voiman Psalmi 5 toi tälle parannetulle miehelle: ”Kuuntele huutoni ääntä, minun kuninkaani ja Jumalani, sillä sinua minä rukoilen. Herra, varhain sinä kuulet minun ääneni, varhain minä valmistan sinulle uhrin ja odotan”(Ps.5:2-3). Miehen rakkaus Jeesusta kohtaan ei ollut hänen omansa, koska hän oli nyt kohdannut hänet itse.

Rakas lukija, kun sinä rukoilet omaistesi puolesta, pidä mielessäsi, että Jeesus huokaa heidän tähtensä. Hän ei huokaillut vain tämän Dekapoliin miehen tähden. Hän itki estyneitten, sisäisten rukousten tähden, joita sinun lapsesi, sinun ja minun pelastumattomat omaisemme lausuvat. Rukoile, että Pyhä Henki ajaa heitä takaa, houkuttelee ja vetää heitä, herättelee heitä tuoreeseen haluun Jeesusta kohtaan.