ASIAT KUNTOON JUMALAN KANSSA - Carter Conlon

Tänään minä kehotan sinua pastorina, isänä ja veljenä, laita asiasi kuntoon Jumalan kanssa. Joskus minusta tuntuu kuin olisin Nooa, joka seisoi täyden turvallisuuden paikan ulkopuolella, kun ihmiset kulkivat välinpitämättöminä ohitse. Nooan päivinä moni, joka kuuli häntä, saattoi jopa olla samaa mieltä hänen kanssaan ja kuitenkin kieltäytyi kääntymästä omalta tieltään ja seuraamasta Jumalaa. Meidän, sinun ja minun, täytyy tajuta kuitenkin, että me emme voi seisoa tulevina päivinä, jos emme täysin antaudu tottelemaan Herraa. Niin kuin Raamattu sanoo:
”Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus”(Ap.t.17:30).
Toisin sanoen, Herra käskee meitä sydämen muuttumiseen, olemaan samaa mieltä Hänen kanssaan ja kääntymään siitä, mikä on väärin.
KUUNTELE JUMALAN ÄÄNTÄ
Äskettäin olen rukoillut: ”Herra Jeesus, auta minua näkemään, jos omassa elämässäni on jotakin, mikä saataisi johtaa minut harhaan. Jos niin on, anna minulle armo panna se pois.” Elämäni aikana Jumala on painanut sormensa asenteisiini, joita olen pitänyt aivan hyväksyttävinä, mutta todellisuudessa eivät täyttäneet Jumalan mittaa. Jotkut käytännöt olivat ilmeisiä, toiset eivät. Uskon, että yksi asia on pitänyt minua pystyssä tähän asti elämässä ja se on avoin sydän Herran puhua ja nuhdella tarpeen vaatiessa.
Niinpä kysyn sinulta uudelleen: Voiko Jumalan puhua sinulle? Voiko Jumala koskea johonkin asiaan sydämessäsi, tapaan tai omavanhurskauden tuntoon? Vai hylkäätkö Hänen neuvonsa ja päädyt Hänen voimansa ulkopuolelle?
PÄÄTÄ NÖYRTYÄ
Jos jatkuvasti päätät tulla Hänen eteensä sydämen nöyryydessä ja halussa myöntyä Hänen Sanaansa, Jumala alentaa sinulle vuoret ja tasoittaa laaksot. Hän luo selvän polun sinun ja Hänen väliin. Sinä löydät Hänen lupauksensa, eivät pitämisen takia, vaan saat myös voiman, ilon ja voiton tulevina päivinä!

Carter Conlon tuli mukaan Times Square Churchin työhön vuonna 1994 perustajamme, David Wilkersonin kutsusta. Hänet asetettiin vanhemman pastorin virkaan vuonna 2001.