HÄN TEKEE MEISTÄ ROHKEITA

Pyhä Henki kehotti minua lukemaan 2 Moos. 12, jossa on kerrottu Israelin pelastumisesta Egyptistä.
Jokaisen israelilaisen oven pihtipielet ja kamana oli sivelty karitsan verellä. Tämä suojeli Jumalan kansaa kuoleman enkelin vierailulta talossa. Kun tuli aamu, valtava joukko israelilaisia marssi ulos vankeudesta, noin kuusisataatuhatta miestä sekä naiset ja lapset. ”Juuri sinä päivänä kaikki Herran joukot lähtivät Egyptin maasta” (2 Moos.12:41).
Seuraavassa luvussa pysähdyin jakeeseen kolme, joka kuuluu: ”Sillä Herra vei teidät sieltä pois väkevällä kädellä”(2 Moos.13:3). Jumalan kansan vapautti yksin Herran voima, ei ihmisen keinot.
Daavid selittää: ”Se Jumala, joka on minun vahva turvani ja johdattaa nuhteetonta hänen tiellänsä… Hän ojensi kätensä korkeudesta ja tarttui minuun, veti minut ylös suurista vesistä... Hän pelasti minut voimallisesta vihollisestani, minun vihamiehistäni, sillä he olivat minua väkevämmät… Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat”(2 Sam.22:33, 17, 18, 31). 
Uskomme ja voimamme saattavat vähentyä, mutta heikkoutemme aikaa varten Jumala on antanut ihmeellisiä uudistamisen ja vahvistamisen lupauksia.
Rakas lukija, uskotko, että Jumalamme on vahva? Jos Hän on vahva, ei mikään valta voi seistä Hänen edessään. Antakaamme siksi kaikki Hänen voimansa ja valtansa mahtaviin käsiin. Hän avaa tien. Ennen kaikkea usko tämä sana: ”Sinä päivänä, jona minä huusin, sinä vastasit minulle; sinä rohkaisit minua: minun sieluni sai voiman”(Ps.138:3).
Jumala rakastakoon ja siunatkoon sinua!