MIKSI OLEMME SIUNATTUJA? - Gary Wilkerson

Jumala tahtoo siunata ja suosia sinua. Hän kaipaa saada rikastuttaa elämääsi, avioliittoasi ja hengellistä elämääsi. Hän haluaa antaa sinuille viisautta, ymmärrystä ja käsittämistä niin, että ratkaisusi johtavat siunaukseen elämässäsi.
Kun kerran saamme siunauksen, meidän tulee olla tarkkoja, ettemme muunna niitä joksikin itsekkääksi.
Luuk.12:16 kertoo meille siunatusta miehestä: ”Ja hän puhui heille vertauksen sanoen: ’Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin.’ ”
Jumala on antelias ja rakastaa aivan hukuttaa lapsensa lahjoihinsa. Tämä kertomus kuitenkin kääntyy nopeasti toiseen suuntaa, kun näemme, että tämä mies ”mietti mielessään ja sanoi: 'Mitä minä teen, kun ei minulla ole, mihin viljani kokoaisin?'” (jae 17).
Kenenkä sato se oli? Kaikki kuuluu Jumalalle.  Niinpä tama mies ilmaisi itsekkään luontonsa.  Hän alkoi nähdä kaikki lahjansa, suhteensam, monet taitonsa Jumalalta asioina, joita hän voi käyttää omaksi hyödykseen. Tuo itsekkyys alkoi lemuta jokaisessa hänen solussaan.
”Ja hän sanoi: 'Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni; ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse' ”(Luuk.12:18 - 19). 
Jumalalle on mieleen siunata lapsiaan, mutta Häntä kiinnostaa, mitä teet Hänen siunauksillaan. Mitä Hän tarkoittaa siunatessaan sinua?  Onko se vain kasata tavaroita päällesi ja luoda täydellinen pieni mukavuuskotelo, jota olen aina toivonut? Ei! Niin kuin näemme aivan alusta asti Hänen liittonsa ihmiskunnan kanssa, Sinä saat siunauksen siunataksesi muita.