KYPSÄN USKON SADONKORJUU

Jeesus sanoi opetuslapsilleen: ”Pellot ovat vaalenneet, valmiina korjattaviksi”. Sadonkorjuu on viimeisten päivien sielujen yhteen kokoamista ja sadonkorjuun laki on, että mitä pimeämmät päivät, sitä vaaleampi sato. Juuri nyt, monet sielut ovat valmiita sadonkorjuuseen kaikkialla maailmassa.
Näinä viimeisinä päivinä on menossa toinenkin sadonkorjuu. Herra puhuu profeetallisesti siitä, mitä Hän näki olevan tulossa meidän aikanamme: kullankypsän uskon Hänen omiensa sydämessä. Herramme haluaa koeteltuja, kärsiviä ihmisiä, jotka nousevat kärsimyksen ja ongelmien keskellä ja julistavat: ”Minä luotan Jumalaani”.
Jeesus ei odota uskoa maailman joukolta. Kun Hän ihmetteli ääneen: ”Mahdanko löytää uskoa, kun palaan?” Hän ei puhunut syntisistä. Meille, jotka rakastamme Häntä, sanottiin myös: ”Joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo”(Ps.32:10). Jumala lupaa, että Hänen hyvyytensä ”on talletettu pelkääväisillesi ja jota osoitat sinuun turvaaville ihmislasten edessä!” (Ps.31:19).
Voin sanoa psalmista Daavidin kanssa: Olen tuntenut vaikeuksia, paljon kärsimystä, taloudellista hätää, rakkaiden kuoleman aiheuttamaan surua ja pilkkaa niiltä, joita olen rakastanut ja jotka ovat kääntyneet minua vastaan. Olen tuntenut henkilökohtaista kipua. Oli aikoja, jolloin luulin, ettei olisi mitään toivoa. Kiusausten aikoja, itkun aikoja, kunnes ei ollut enää kyyneleitä.
Jotkut kärsimykseni olivat itseaiheutettuja, joko laiminlyöntien tai typeryyden takia.  Nyt voin todistaa rohkeasti: Jumala ei ole koskaan jättänyt minua. Kaiken huolen, kivun ja kärsimyksen läpi olen päässyt iloisena ja vahvasti luottaen Herran hyvyyteen ja uskollisuuteen. Tässä on todistus, jonka Hän haluaa kuulla kaikilta koetelluilta lapsiltaan: ”Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset”(Ps.32:11).
Me riemuitsemme Herramme uskollisuudesta.