HENKI AJAA ETEENPÄIN

Ne, jotka eivät rukoile, jotka eivät ole valmiina, eivät kestä tulevan tuomion päivää. Heidät saa valtaansa demonilauma. Ilmestyskirjan 6:17 kysyy: ”Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?" Jokainen Jumalan lapsi, joka on tallessa Hänessä tuomion tullessa, kestää sen. ”Sen tähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä”(Ef.6:13). ”Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen”(Juuda 1:24).

”Sillä se tulee kuin padottu virta, jota Herran henki ajaa eteenpäin”(Jes. 59:19). Toisinaan joudut hyökkäyksen kohteeksi odottamatta. Paistattelet valossa, iloiten, kiittäen Häntä, kun jokin yhtäkkiä yllättää sinut. Se saattaa olla oma luonteesi, koska saatana provosoi sinua. Se voi olla pelko, joka tulee yhtäkkiä, odottamatta tulvien päällesi. Se voi olla sairaus, joka kaataa sinut maahan ja ryöstää voimasi. Se voi olla vanha himo, jonka jo luulit voittaneesi. Sinä et sitä etsinyt, mutta siinä se nyt on! Tai se voi olla masennus. Et edes tiedä, mikä sen aiheuttaa, mutta yhtäkkiä se on ylläsi.

Daavidin kanssa voimme kuitenkin sanoa: ”Minä korotan ääneni ja huudan Herraa, minä korotan ääneni ja rukoilen Herralta armoa. Minä vuodatan hänen eteensä valitukseni, kerron hänelle ahdistukseni. Kun minun henkeni minussa nääntyy, niin sinä tunnet minun tieni. Polulle, jota minä käyn, he ovat virittäneet paulan minun eteeni. Katso minun oikealle puolelleni ja näe: ei kukaan minua tunne. Ei ole minulla pakopaikkaa, ei kukaan minun sielustani välitä. Minä huudan sinun puoleesi, Herra; minä sanon: Sinä olet minun turvani, minun osani elävien maassa. Tarkkaa minun huutoani, sillä minä olen sangen viheliäinen, pelasta minut vainoojistani, sillä he ovat minua väkevämmät. Vie minun sieluni ulos vankeudesta kiittämään sinun nimeäsi. Vanhurskaat kokoontuvat minun ympärilleni, kun sinä minulle hyvin teet” (Ps.142).