HUNAJAA TAIVAASTA

Meidän pitää oppia ottamaan Jumalan jokainen sana hunajana taivaasta. Voit mitata jokaisen uskovan rakkautta Herraansa kohtaan sillä, kuinka paljon hän kunnioittaa jokaista sanaa, joka lähtee Jumalan suusta. Eräs saarnaaja sanoi kerran: ”En voi palvella vihan Jumalaa! En saarnaa mitään muuta kuin rohkaisua, ei moitetta. Jumala on rakkaus! Lopeta kaikki itkuvirret ja voi-huudot!” Tämä mies ei tuntenut Jumalan hunajaa.

Herra ohjeisti Hesekieliä: "Ihmislapsi, nouse jaloillesi, niin minä puhuttelen sinua... Minä lähetän sinut israelilaisten tykö, kapinallisten pakanain tykö, jotka ovat kapinoineet minua vastaan; he ja heidän isänsä ovat luopuneet minusta, hamaan tähän päivään asti. Nuo lapset, joilla on kovat kasvot ja paatuneet sydämet … Mutta sinä, ihmislapsi, kuule, mitä minä sinulle sanon. Älä ole uppiniskainen, niin kuin uppiniskainen suku on. Avaa suusi ja syö, mitä minä sinulle annan.’ Niin minä näin, ja katso: käsi ojennettiin minua kohti, ja katso: siinä oli kirjakäärö. Ja hän levitti sen minun eteeni, ja katso: se oli kirjoitettu täyteen sisältä ja päältä. Ja siihen oli kirjoitettu itkuvirret ja huokaukset ja voi-huudot”(Hes.2:1, 3-4, 8-10).

Jumalan voi-huudot olivat hunajaa profeetoille. ”Älä ole uppiniskainen”. Kuinka Hesekiel olisi voinut olla uppiniskainen? Olemalla saarnaamatta totuutta tuomiosta, jonka Jumala oli antanut hänelle. ”Käsi ojennettiin minua kohti”. Tämä oli Jumalan käsi! Jumalan käsi ojensi kirjakääröä, johon oli kirjoitettu molemmille puolille ”itkuvirret, huokaukset ja voi-huudot”. Kaikki olivat kirjoitettuna Jumalan sormella. Mitä Hesekielillä oli tekemistä noin kovien Jumalan sanojen kanssa? Hänen käskettiin syödä ne! Täyttää mahansa niillä! ”Ja hän sanoi minulle: ’Ihmislapsi, syö, minkä tässä saat; syö tämä kirjakäärö, mene ja puhu Israelin heimolle’. Niin minä avasin suuni, ja hän antoi tämän kirjakäärön minun syödäkseni. Ja hän sanoi minulle: ’Ihmislapsi, ravitse vatsasi ja täytä sisälmyksesi tällä kirjakääröllä, jonka minä sinulle annan’. Niin minä söin, ja se oli minun suussani makea kuin hunaja” (Hes. 3:1-3).

Tämä oli ruokaa taivaasta, hunajaan kastettua mannaa! ”Täytä sisälmyksesi tällä kirjakääröllä, jonka minä sinulle annan”. Sisälmykset edustavat sydäntä ja ”ravitse vatsasi” tarkoittaa, että se pitää ottaa sydämeesi, ottaa siitä vaarin! ”Niin minä söin, ja se oli minun suussani makea kuin hunaja”.

Jeremia sanoi, että kaikki vanhat profeetat varoittivat tuomiosta ja voi-huudoista. ”Ne profeetat, jotka ovat olleet ennen minua ja ennen sinua muinaisuudesta asti, ovat ennustaneet sotaa, onnettomuutta ja ruttoa monia maita ja suuria valtakuntia vastaan”(Jer.28:8). Kaikki profeetat elivät jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta, oli se sitten surullinen sana yhtä hyvin kuin iloinen. He ottivat sen vastaan niin kuin hunajan!