PÄÄMÄÄRÄINEN SYDÄN by Nicky Cruz

Kun Jumala vapauttaa kansansa, hän tekee paljon enemmän kuin vain pelastaa meidät: Hän eheyttää meidät. Mitä ikinä saatana on varastanut, sen Jumala antaa takaisin. Minkä ajan me olemme tuhlanneet syntiin, Hän antaa meille takaisin rakkaudessaan. Maailman meihin kohdistamat lyönnit Hän parantaa ihmeellisellä armollaan.

Tällaista Jeesusta me palvomme, Vapahtajaa, joka kuoli, että me saisimme elää!

Tällaisen sanoman me viemme maailmalle, joka on edelleen synnin sitoma.

Tämä todistus on kertomisen arvoinen, ainoa asia, joka oikeasti on tärkeä.

Miksi emme voi huutaa sitä katoilta? Miten voimmekaan antautua hetken apatiaan kaiken sen jälkeen, mitä Jumala on tehnyt meille? Miten voimme elää penseässä intohimossa ja innossa, vaikka tiedämme, mitä tiedämme, ymmärrämme, mitä ymmärrämme saatanasta ja hänen valheistaan, sen jälkeen kun olemme kokeneet ehdottoman anteeksiantamuksen, jonka Jeesus tuo?

Kuinka kukaan voi olla hiljaa?

Sen jälkeen kun Jeesus tuli minun sydämeeni, elämäni pakkomielle on ollut pelastaa kadotettuja sieluja! Sillä hetkellä Jeesus poltti minun sydämeeni pakkomielteen, leimuavan intohimon niistä, jotka tarvitsevat Vapahtajaa. Se on tuli, joka ei ole koskaan hiipunut, ei koskaan väsynyt, ei koskaan lannistunut. Veri, joka virtaa suonissani, joka ajaa minua ihanasti eteenpäin, päivä päivältä, kuukausi kuukaudelta, vuosi vuodelta. Minun sydämeni pursuaa Jumalan rakkauden ja uskollisuuden sanomaa, ja minä tahdon vain tehdä tämän: jakaa totuutta toisille.

Joku kerran kysyi minulta: ”Mikä on suurin ihme, minkä olet nähnyt?” Minun ei tarvinnut hetkeksikään pysähtyä miettimään vastausta: ”Kun Jumala kurottaa sydämen syntiin ja korvaa sen rakkaudella, se on Jumalan suurin ihme.” Näen sen tapahtuvan joka päivä, ja joka kerta se on yhtä aito ja voimallinen minulle, kuin päivänä, jolloin koin sen itse.

__________
Nicky Cruz, kansainvälisesti tunnettu evankelista ja tuottoisa kirjailija, kääntyi Jeesuksen Kristuksen luokse väkivallan ja rikoksen elämästä kohdattuaan David Wilkersonin New Yorkissa v. 1958. Hänen dramaattinen kääntymiskertomuksensa julkaistiin ensi kerran David Wilkersonin kirjassa Risti ja Linkkuveitsi ja myöhemmin hänen omassa suosikkikirjaksi muodostuneessa Juokse poika, juokse.