JEESUS OTTI PAIKKAMME by Gary Wilkerson

Kun Jeesus “otti paikkamme”, se vaati muutakin kuin vain ristille menemisen.

Niin, Hän otti paikkamme seisomalla tuomittuna meidän syntiemme tähden, mutta Hän otti paikkamme toisessakin mielessä. Hän vaelsi liitossa Jumalan kanssa täydellisesti. Jeesus eli ihmisenä, joka oli synnitön, tahraton, jokaisen pyhän käskyn pitäjä. Täyttäessään lain täydellisessä kuuliaisuudessa, Hän teki liiton täydelliseksi. Siinä on ihmeellinen sanomamme!

On kuitenkin vielä parempia uutisia: Jeesus ei pitänyt ansaitsemansa liiton hyötyjä itsellään, vaan Hän jakaa ne meidän kanssamme. Kun Hän seisoo Isän edessä, hän sanoo: ”Olen tuonut ystäväni mukanani jakamaan sinun liittosi siunauksia. Kun he seisovat sinun edessäsi, he seisovat minussa. Niinpä minun vanhurskauteni on heidän. Heidän anteeksiantamuksensa tulee voimaan meidän liitossamme, Isä”.

Kiitos Jumalan, että Hän valitsi meidät pitämään liittonsa Hänen kanssaan! Ihminen, joka on pitänyt liiton täydellisesti, pyytää meitä tulemaan Hänessä liitonsuhteeseen Isän kanssa. Kun vastaamme myönteisesti, vaellamme itse Kristuksen omassa Hengessä. Juuri tätä Hesekiel ennusti sanoessaan: ”Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. … Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne”(Hes.36:26 - 27).

Jotkut uskovat yrittävät täyttää Jumalan käskyjä. He ajattelevat: ”Minun pitää lukea enemmän Raamattua, rukoilla enemmän, evankelioida enemmän.” Jos ajattelet tällä tavalla, et elä Uuden Liiton alla, elät Mooseksen laissa. Se on aivan surkeaa, koska et koskaan pysty pitämään koko lakia. Kun rikot lain yhdessä kohdin, rikot sen kokonaan.

Kun tulet Kristuksen luokse, Jumalan Uuden Liiton ilmestys saa sinut ymmärtämän. Sinun ei tarvinnut saada käskyä etsiä Jumalan kasvoja, jakaa hyvää uutista Kristuksesta naapurillesi, tuntea vapautta siinä yhdessä, joka suoritti kaiken täydellisesti sinun puolestasi. Hänen luontonsa alkoi muuttaa sinun luontoasi, ja sinä teit näitä asioita ilo sydämessäsi!