TOINEN HENKI by Gary Wilkerson

”Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki…(4 Moos.14:24).

Mitä Kaalebissa oli sellaista, mikä vaikutti kirjoitettavaksi lauseen: “Hänellä oli toinen henki”?

Olet mies tai nainen, joka isoaa ja janoaa Jumalaa ja rukoilee: ”Tee minusta ”toisen hengen” mies tai nainen”? Vai oletko ehkä keskitason uskova, joka vaellat erämaassa, haluat viettää keskinkertaista elämää?

Mikä Kaalebin ja Joosuan erotti muista? Miksi heissä oli toinen henki? Mikä erottaa miehen tai naisen, jossa on toinen henki? Miksi he eivät näytä tavallisilta?

Mitä erilaista heillä on, ja mitä meillä muilla ei ole? Miten nämä miehet ja naiset saivat toisen hengen? Kaikkein tärkein kysymys: miten minä voisin saada sen?

Eräs mies seurakunnassamme on ottanut päämääräkseen seurata Jeesusta kuin hai laivaa. Kun olen hänen seurassaan, sanon itselleni: ”Jeesus, minä tahdon saman hengen, kuin tällä miehellä on. Haluan lisää tulta ja voitelua ja tuota puhtautta ja pyhyyttä.”

Tämä mies sanoo: ”Olen päättänyt seurata Jeesusta, en omassa voimassani, vaan Pyhän Hengen voimassa.” Hänen sydämensä sanoo minulle: ”Olen päättänyt vaeltaa kädet ja sydän puhtaana.” Tänä kompromissien aikana hän on päättänyt kiinnittää katseensa Jeesukseen. Kun toiset hänen ympärillään haluavat rakentaa valoshow’n, jossa on savua ja peilejä, jotka vetävät puoleensa suuria joukkoja, tämä mies rukoilee: ”Herra, en halua tätä. Tietenkin haluan tuhansien pelastuvan, mutta minulla halu saada enemmän sinua.”

Kun olen tämän nuoren miehen lähellä, jolla toinen henki, minussa herää mustasukkaisuus. Pyhä Henki sallii meidän kadehtia jotakuta, jolla on enemmän Jeesusta!