UUTTA VOIMAA

Kysypä keneltä hyvänsä, joka on saanut Jumalalta kutsun astua johonkin uuteen työhön hänen valtakunnassaan. Hän vastaa sinulle, että Saatana on tullut hänen kimppuunsa raivoisasti, singoten vaikeuksia hänelle toisensa perään.

Näin oli Kristuksenkin elämässä. Niin pian kun Jeesus oli saanut kasteen, kyyhkynen oli ilmestynyt ja taivaasta kuulunut ääni julistaen hänen olevan Jumalan Karitsa, Saatana alkoi työnsä. Hän tiesi, että neljänkymmenen päivän ja yön aikana hänen pitäisi yrittää niellä Jeesus ja estää hänen palvelustyönsä(ks. Matt.4).

Heti, kun Jeesus oli julistanut Pietarin uskonkallioksi, Saatana tuli seulomaan tätä opetuslasta ajaen hänet epäuskoon ja petokseen(ks. Luuk.22:21). Saatana tiesi, että Pietarin elämässä piti toimia äkkiä, ennen kuin Jeesuksen sanat opetuslapsesta toteutuisivat, mutta tällä kertaa kiusaus lopulta epäonnistui!

Tiedän, että tämänkaltaisia helvetin hyökkäyksiä on joka puolella. Sellainen tapahtui minulle juuri, kun olin saanut kutsun julistustyöhön. Vietettyäni paljon aikaa rukouksessa, tunsin Jumalan kutsuvan minua laajentamaan julistustoimintaani koko maailmaan. (En silti jättäisi tehtävääni Times Square – seurakunnassa tai näitä kirjoitettuja saarnojani. Lisäisin työhöni vain satunnaisia tehtäviä Pyhän Hengen johdossa).

Suunnittelin puhumista pappienkokouksissa Ranskassa, Romaniassa, Puolassa ja Balkanilla. Heti, kun olin tehnyt matkasuunnitelman, Saatana hyökkäsi. Siihen asti olin ollut terveydeltäni huippukunnossa. Nyt yhtäkkiä olinkin fyysisesti tosi huonossa jamassa. Aivan muutaman tunnin sisällä tulin niin heikoksi, etten voinut kunnolla kävellä. Tunsin terävää, ahdistavaa kipua sisäkaluissani, ja pian vatsaani ilmaantui kummallisia läikkiä.

Lääkäriystäväni sanoi minun saaneen vyöruusun, joka seuraa lapsena sairastetun vesirokon jäänteistä. Paholainen tuntui nauravan sanoen: ”Alat siis uudenlaisen toimen? Et varmasti, jos se on minusta kiinni”.

Viikkoja kestäneen matkani aikana oireet hävisivät kokonaan. Herra oli nostanut minut ylös ja antanut minulle uutta voimaa. Tämä sota oli suoraan helvetistä! Tätä on tapahtunut koko minun palvelustyöni ajan. Aina kun olin ottanut vastaan uuden kutsun Herran työhön, sitä oli seurannut riivaajien hyökkäys.