JUMALAN VALTA JA VOIMA

Juuri tällä hetkellä uskon seurakunnan tarvitsevan uusintakurssia Jumalan vallasta ja voimasta, sellaista, joka annettiin Jobille. Herra sanoi hänelle lyhyesti ilmaistuna:
”Mitä onkaan kaikki tämä sinulta kuulemani pimeä, toivoton puhe? Nouse ylös ja kuuntele Minua. Minä perustin maan, tein valon ja pimeän. Minä loin sateen, lumen, jään ja tuulen. Minä annoin linnuille siivet ja Minä syötän niityn eläimet. Minä pidän koko luomakuntaa ojennuksessa.
Kerropa minulle, Job, kuka voi jyristä äänellä, jonka on Minun kaltaiseni? Kuka voi katsoa jokaisen ihmisen sydämeen ja nähdä sen tilan? Kuka pystyy tunnistamaan röyhkeät, ottamaan selvää niiden paikoista ja alentaa heidät?” (ks. Job.38).
Rakas lukija, sama Jumala, joka tuntee jokaisen ylpeän ihmisen nimen ja osoitteen, tuntee myös sinun nimesi, osoitteesi ja tilasi. Hän pitää sinua sydämellään kaikki elämäsi päivät, kaikissa vaikeuksissa. Kun hyväksyt tämän, elät uskossa.
Jos elän uskossa, en pelkää Jumalan kansan tai Hänen seurakuntansa tulevaisuutta kauheina aikoina.
”Tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita”(Matt.16:18)
Tämä Jeesuksen lupaus on rohkaissut sukupolvien uskoa. Sen on tarkoitus pitää meitäkin uskossa, kun meillä on nykyinen maailmanlaajuinen ahdistus.