TURVA-ARKKI

Jos haluan elää uskostani, minun täytyy tehdä niin kuin Nooa ja rakentaa arkki, jonka turvin voin paeta myrskyä.
”Uskon kautta rakensi Nooa, … pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi” (Hebr.11:7).
Tuo arkki edustaa Jeesusta Kristusta, eikä koko maailmassa ole turvallisempaa paikkaa kuin se.
Kun Jesaja ennusti kuninkaan tulevan hallitsemaan vanhurskaudessa, hän selvästi kuvasi Kristusta:
”Silloin on jokainen heistä oleva turvana tuulelta ja suojana rankkasateelta, oleva kuin vesipurot kuivassa maassa, kuin korkean kallion varjo nääntyvässä maassa”(Jes.32:2).
Kaikkialla maailmassa ihmiset etsivät epätoivoisesti turvallista paikkaa piilottaakseen rahansa. Ihmisjoukot ostavat aseita suojellakseen perheitään niinä pimeinä aikoina, jolloin ”jokainen on vastuussa itsestään”. Näihin ihmisiin kuuluu myös Raamattuun uskovia kristittyjä.
Maan päällä ei kuitenkaan ole yhtään turvallista paikkaa, paitsi Jeesuksessa. En sano tätä jonkinlaisena tyhjänä teologisena kliseenä, joita kristityt usein lausuvat ajattelemattomasti. Kaksi tuhatta vuotta ovat Jeesukseen turvanneet ihmiset todistaneet Jumalan Sanan uskollisuudesta.
”Herran nimi on vahva torni; hurskas juoksee sinne ja saa turvan”(San.18:10).
”Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni”(Ps.18:2).