HÄN TUHOAA PIMEYDEN VOIMAT - Gary Wilkerson

Kun Jeesus opetti synagogassa, siellä oli “mies, jossa oli saastaisen riivaajan henki. Tämä huusi suurella äänellä: ’Voi, mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan?’ " (Luuk.4:33 -34).

Katso kysymystä: ”Oletko tullut tuhoamaan meidät?” Tässä on todellinen kunnarijuoksu, koska Jeesus ei vain sekaannu, Hän tuhoaa.

Minua siunaa tuon sanan ”tuhoamaan” kuuleminen tässä tekstissä, koska pelkään, että se voisi palata, jos johonkin vain sekaannutaan. Onko kenelläkään koskaan ollut jotakin sellaista, joka meni pois ja tuli takaisin? Viime vuonna tähän aikaan sanoin aikovani pudottaa painoani kymmenisen kiloa. No, pudotinhan minä, mutta sitten sain kaiken takaisin ja viisi kiloa lisää. Niinpä minun kohdallani ei riitä sekaantuminen. Minun tarvitsee tuhota se, entä sinun kohdallasi?

Me kiitämme Jumalaa siitä, että Hän sekaantuu, mutta ennen kaikkea olemme iloisia siitä, että Hän tuhoaa vihollisen työt. Jeesus sanoi: ”Minä olen tullut tuhoamaan pahan teot.” Jos helvetin syvyyksissä on tehty koko suunnitelma sinua varten, Hänen ei pitäisi vain sekaantua, ikään kuin rastittaa yhden kohdan pois, vaan Hän ottaisi sen suunnitelman ja repisi sen tuhannen palasiksi. Sitten Hän heittäisi ne tuleen. Saatana kysyisi: ”Mitä teit suunnitelmalleni, tarkoitukselleni tuhota tämän ihmisen elämä?”

”Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot”(1 Joh.3:8).

Jeesus tuhoaa sen, mikä on tarkoitettu sinun tuhoksesi, tiesitkö sen? Hän tuli tuhoamaan pimeyden vallat sinun elämässäsi.