ME MENEMME YLÖS!

Koetustensa ja vaikeuksiensa helteessä Martti Luther todisti: “Herra, nyt, kun olet antanut minulle anteeksi kaikki, tee minulle, mitä haluat”. Luther oli vakuuttunut siitä, että Jumala, joka voi pyyhkiä pois kaikki hänen syntinsä ja pelastaa hänen sielunsa, voi varmasti pitää huolta hänen fyysisestä olemuksestaan ja aineellisista tarpeistaan.

Lyhyesti sanottuna Luther tarkoitti:

”Miksi pelkäisin ihmistä? Minä palvelen Jumalaa, joka voi puhdistaa minut rikoksistani ja tuoda rauhan sieluuni. Ei väliä, vaikka kaikki ympärilläni kaatuisi. Jos Jumalani on kykenevä pelastamaan ja varjelemaan minun sieluni iankaikkisuuteen, miksi Hän ei kykenisi huolehtimaan minun ruumiista, kun olen vielä täällä maan päällä? Voi, Herra, nyt kun olen saanut anteeksi ja voin seisoa sinun edessäsi Tuomiopäivänä iloiten ylitsevuotavasti, tee minulle, mitä tahdot”.

Toin tämän sanan sinulle, jotta se voisi ankkuroida sinunkin sielusi Häneen ja valmistaa sinua tulevien pimeiden päivien ennen näkemättömiin kauheuksiin.

Rakas lukija, tämä nykyinen elämä ei ole lopullinen todellisuus. Todellisuutemme on iankaikkinen elämä siunatun Herramme läsnäolossa. Pidä siis uskosi. Asiat alkavat mennä alaspäin, mutta me menemme ylöspäin!

Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä" (Luuk.21:28.)